وداع با محمود یاوری

اصفهان(پانا) _ مراسم تشییع و بزرگداشت پیشکسوت فوتبال ایران و سرهنگ نیروی هوایی، محمود یاوری در ورزشگاه تختی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
وداع با محمود یاوری

مراسم تشییع و بزرگداشت پیشکسوت فوتبال ایران و سرهنگ ارتش محمود یاوری با حضور پرشور مردم، آشنایان و پیشکسوتها و بازیکنان فوتبال در ورزشگاه تختی اصفهان برگزار شد. در این مراسم که با رعایت فاصلۀ اجتماعی و نکات بهداشتی برگزار شد؛ آشنایان، خانواده، دوستان و نزدیکان محمد یاوری ارادت خود را به این شخصیت بزرگ ابراز کردند.
در این مراسم، محمد یاوری سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی و پسرعموی مرحوم محمود یاوری در گفت وگو با پانا، ویژگی های اخلاقی مرحوم را به عنوان الگوی خانواده برشمرد.

او در ادامه افزود: وی تقریبا یکی از ستون های فامیل ما بود. اگر بخواهم از خصوصیات خانوادگی او تعریف کنم؛ ما یک قرض الحسنه ای داشتیم که محمود به صورت خانوادگی افتتاح کرده بود و به هرکس که وام می داد کاملا محرمانه بود. حتی اصرار داشت که هیچ کارمزدی حتی مختصر، بابت قرض الحسنه دریافت نشود. این خصوصیات وی خیلی با ارزش بود.

او ادامه داد: اگر خدایی ناکرده کسی در خانواده مشکل پیدا می کرد؛ ایشان قدم اول را بر می داشت. از تمامی نظرها، من جمله از نظر فرهنگی، مادی، اخلاقی و ... تمام رفتارهای وی به مرحوم پدرش، حاج عباسعلی یاوری عموی من، شباهت داشت.
وی اضافه کرد: یکی از روحیات وی این بود که با اینکه هشتاد و یک سال داشت؛ خودش را خیلی جوان احساس می کرد که این خود الگو و امیدی برای ما بود که باید همه خود را جوان نگه دارند.

محمد یاوری افزود: اصلا از کمر خم کردن، دل درد یا عصا به دست گرفتن خوشش نمی آمد و خودش را سرپا نگه داشت. همچنین باعث درگیری جوانان فامیل با ورزش میشد و در مسیر رشد جوانان گام های بزرگی برداشت.


بردار مرحوم محمود یاوری، محمد یاوری نیز در گفت و گو با پانا، صداقت، مرادنگی، پاکی، اعتماد به نفس و معتقد به اصول بودن را از ویژگی های رفتار مرحوم برشمرد.

او در ادامه گفت: در هر جایی که بودیم اصول، برای محمود حرف اول را می زد. خوش اخلاق، مردمدار و مهربان بود و ضعفا را از یاد نمی برد و صداقت حرف اول زندگی اش بود.


این مراسم ساعت نه صبح با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز شد. در ادامه نوحه خوانی و سوگواری برای مرحوم صورت گرفت و به اقامه عزا پرداخته شد. سپس پیکر وی با حضور پرشور مردم اصفهان به دور مستطیل سبز فوتبال گردانده شد و مراسم تشییع عمومی به خاتمه رسید.

خبرنگار:مهدی صادقی برومند و سام صالحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار