برگزاری مسابقات «درس‌هایی از قرآن» قرائتی در شبکه شاد

تهران (پانا) - مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی در نشست رسانه‌ای سلسله مسابقات دانش‌آموزی «درس‌هایی از قرآن»، با اجرای حجت‌السلام محسن قرائتی، از برگزاری این دوره از مسابقات در شبکه شاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات  «درس‌هایی از قرآن»  قرائتی در شبکه شاد

نشست خبری بیست و نهمین دوره مسابقه دانش‌آموزی درس‌هایی از قران باحضور حجت‌الاسلام محمد موحدی‌نژاد مدیرعامل موسسه ترویج فرهنگ قرآنی امروز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه ۹۹ در محل این موسسه برگزار شد.

موحدی‌نژاد ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر اسلام، با ذکر سابقه ای از فعالیت‌های موسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: یکی از فعالیت‌های موسسه برگزاری مسابقه درس‌هایی از قرآن حجت‌السلام قرائتی است که از توفیقات ماست. در طول ۲۸ دوره این مسابقات هرسال 2.5 تا 3 میلیون دانش‌آموز در این مسابقه شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: زمانی که حجت‌السلام قرائتی ۴۰ سال پیش برنامه درس‌هایی از قرآن را آغاز کرد، توجه ویژه ای به نسل جوان داشتند و ما بر همین اساس برای اینکه شنونده‌های جوان این برنامه را بیشتر کنیم از سال ۷۱ مسابقات را برای دانش‌آموزان کشور شروع کردیم.

اطلاع رسانی مسابقات «درس‌هایی از قرآن» در مدارس

موحدی‌نژاد با اشاره به اهداف برگزاری این سلسله مسابقات که هر پنج شنبه از شبکه یک و تکرار آن از شبکه قرآن پخش می‌شود اظهار کرد: در آغاز سال تحصیلی در مدارس برای شرکت در برنامه اطلاع‌رسانی و به علاقه‌مندان یک فرم پاسخنامه داده می‌شود که مسئولیت پخش و جمع اوری آن با مربی قرآن مدرسه است. امتیاز شرکت کنندگان ثبت می‌شود و طی ۱۸ هفته تحصیلی مسابقه ادامه دارد. افرادی که طی این ۱۸ هفته بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند به منطقه معرفی می‌شوند.

۴۶ درصد دانش‌‌آموزان کشور در مسابقات شرکت کردند

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: از بین حدود ۳ میلیون شرکت کننده، حدود ۷۰ تا 100 هزار نفر به مناطق معرفی می‌شوند. در آنجا آزمون حضوری بین این افراد برگزار می‌شود که حدود ۳ درصد از افرادی که بالاترین امتیاز را کسب کردند از طرف موسسه جایزه می‌گیرند. تا امروز حدود ۲۸ هزار مدرسه و ۴۶ درصد دانش‌‌آموزان کشور در مسابقات شرکت کردند.

شبکه شاد: بستر جدید مسابقات «درس‌هایی از قرآن»

وی با اشاره به ادامه مسابقات در دوره بحران کرونا گفت: امسال ما هم مانند همه بخش‌های از بحران کرونا متاثر شدیم و ادامه سلسله درس‌ها با حضور مخاطبان و نیز برگزاری مسابقات در مدارس مقدور نیست، لذا با همکاری آموزش و پرورش قرار شد دوره بیست و نهم مسابقه درس‌هایی از قرآن از طریق شبکه شاد برگزار شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تولید اپلیکیشن ویژه این مسابقات اظهار کرد: طراحی یک اپلیکیشن می‌تواند مورد بحث و برنامه‌ریزی قرار گیرد اما ما نمی‌خواهیم شبکه دانش‌آموزی شاد را - به دلیل گستردگی دایره مخاطبان - از دست بدهیم.

دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی هم در مسابقات شرکت می‌کنند

موحدی‌نژاد درباره شرایط شرکت در مسابقات مذکور گفت: پیشتر فقط دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه در مسابقه شرکت می‌کردند و از سال گذشته این مسابقه به طور آزمایشی در دوره ابتدایی هم اجرا شد که فقط دانش‌آموزان پایه ششم مجاز به شرکت در مسابقه شدند. طی همین اجرای آزمایشی ۱۷ هزار مدرسه ابتدایی نیز به ما پیوستند.

40 هزار همکار فرهنگی در کشور به ما کمک می‌کنند

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی با اشاره به همکاران موسسه در اجرای مسابقات درس‌هایی از قرآن در مدارس گفت: حدود ۴۰ هزار نفر در سراسر کشور اعم از همکاران معاونت پرورشی، مدیران مدارس و مربیان با ما همکاری می‌کنند.

وی همچنین از اولیا و خانواده دانش‌آموزان در ایجاد مشوق‌های لازم برای جذب دانش‌آموزان به شرکت در این مسابقه تشکر کرد.

موحدی‌نژاد در پایان از همه افرادی که در این برنامه موسسه را یاری کردند خصوصا از همکاران وزارت آموزش و پرورش در معاونت پرورشی و اداره کل قرآن و عترت آموزش و پرورش قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار