دری: طراحی آموزشی، اشتراک گذاری اطلاعات و ارزشیابی جریان یادگیری اولویت های آموزش غیرحضوری است

تهران (پانا) - پانته آ دری، معاون آموزش متوسطه اداره کل شهر تهران در نشست مدیران دوره اول متوسطه منطقه 17 که در بستر شبکه شاد برگزار شد ماموریت اصلی فرایند جریان هدایت تحصیلی را آموزش با کیفیت و اطلاع رسانی موثربه ذینفعان بیان کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
دری: طراحی آموزشی، اشتراک گذاری اطلاعات و ارزشیابی جریان یادگیری اولویت های آموزش غیرحضوری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، پانته آ درّی، معاون آموزش متوسطه در هم اندیشی مدیران دوره اول متوسطه منطقه 17 ضمن قدردانی از تلاش همکاران آموزشی و اداری اعلام کرد: در شرایط شیوع کووید 19، مدل آموزشی در موقعیت واقعی یعنی مدرسه، انجام نمی شود و ارتباط چهره به چهره بین ذینفعان وجود ندارد. بنابراین بازتعریف نقش ها و مداخله موثر برای رهبری جریان یادگیری اولین گام درطراحی مدل آموزشی در این شرایط است.

درّی گفت: هدف اصلی، استمرار جریان یادگیری و ارائه آموزش با کیفیت است. او افزود: در آموزش غیرحضوری مراحل و گام هایی باید اجرا شود از جمله طراحی آموزش غیرحضوری انجام و سپس طرح درس غیرحضوری آن تدوین شود. او پداگوژی و ارائه مطالب با همان حجم ارایه شده در آموزش حضوری و روش سخنرانی را نیازمند بازنگری دانست و تاکید کرد: روش تدریس و زمانبندی و مدل ارایه آموزش غیرحضوری با آموزش حضوری متفاوت است.

معاون آموزش متوسطه اظهارداشت: مرحله بعدی در آموزش های غیرحضوری تولید محتوای آموزشی است و ازاین نظر محتواهای تولیدشده توسط گروه آموزشی و محتواهای معلم ساخته در سامانه گروه آموزشی دردسترس است.

درّی انعطاف پذیری زمان و مکان جریان یادگیری را از مزایای آموزش غیرحضوری دانست و به امکان دسترسی به دفعات فراگیر به محتوای آموزشی تولیدشده به صورت آفلاین اشاره کرد. همچنین برارزشیابی جریان یادگیری و ارزشیابی مستمر و جمع آوری مستندات و شواهد برای بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی و ارائه بازخورد به دانش آموز و اولیا تاکید کرد.

معاون آموزش متوسطه پایتخت بیان کرد: طراحی آموزشی، اشتراک گذاری اطلاعات و ارزشیابی جریان یادگیری از مهم ترین موارد آموزش غیرحضوری هستند. آرزوی ما اجرای بهینه مدرسه محوری و کاربرد هوشمندانه فناوری است که تعالی دراین موارد با شرایط موجود و تعریف نقش موثر معلم در آموزش نیازمند آموزش تکنولوژی و فناوری به معلمان است. اوبر اجرای آزمون آنلاین، آف لاین، خلاصه نویسی، پوشه کار و ... که معلم بتواند مجموعه فعالیت های دانش آموز را ثبت و ضبط کند و ارائه بازخورد به دانش آموز و اولیا داشته باشد اشاره کرد.

درّی اظهارکرد: در دوره اول متوسطه، دروس هدف تلاش بیشتری نیاز است و این فرایند باید طوری باشد که معلم در فرایند هدایت تحصیلی به شناخت کامل استعدادهای دانش آموز برسد. دری با اشاره به اینکه یادگیرنده فعال مهم ترین مقوله در آموزش ها در وضعیت کنونی است بر پرسش و پاسخ و ارائه مطالب مکمل در ساعت 35 دقیقه ای آموزش تاکیدکرد.

دری افزود: معلم تسهیل گر باشد و دانش آموز با استفاده از یادگیری معکوس و سایر روش های نوین یادگیری به عنوان یادگیری فعال عمل کند.

معاون آموزش متوسطه از ارسال بخشنامه مدیریت و راهبری آموزش در شرایط شیوع بیماری کرونا خبرداد و خواستار مطالعه دقیق نکات راهنما و شرایط، نقش معلم، دانش آموز و سایر ذینفعان آموزش و فرایند ارزشیابی تحصیلی شد.

درّی هدایت تحصیلی را مهم ترین مقوله در دوره اول متوسطه دانست و گفت: مدرسه و منطقه با تشکیل کمیته هدایت تحصیلی و طراحی فرایند اطلاع رسانی موثر در ایجاد فضای مناسب برای آشنایی بیشتر مشاوران و دانش آموزان گام بردارند تا خانواده، معلم و دانش آموز در جریان هدایت تحصیلی قرار بگیرند.او اطلاع رسانی برگزاری آزمون های مختلف، معرفی مدارس و هنرستان ها و شناخت رشته ها ،آموزش خانواده ها و دانش آموزان پایه نهم را از دغدغه دوره اول متوسطه دانست.

در ادامه درّی به اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم )متناسب با نیازهایی که در طراحی و مدل آموزشی مجازی مدرسه مشخص شده، اجرای طرح ایران مهارت در شرایط غیرحضوری به ویژه در زمینه خدمات و هنرو برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی به صورت غیرحضوری و توجه به برنامه تعالی مدیریت مدرسه در دوره اول متوسطه اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار