استاندار زنجان:

فرمانداران باید گزارش روزانه و هفتگی کرونا را به قرارگاه ستاد کرونای استان ارسال کنند

زنجان (پانا) - استاندار زنجان اعلام کرد از امشب قرارگاه استانی کرونا در استان زنجان تشکیل می شود و آمار دریافتی از شهرستان‌ها به قرارگاه مرکزی کرونا ارسال می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۷۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
فرمانداران باید گزارش روزانه و هفتگی کرونا را به قرارگاه ستاد کرونای استان ارسال کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گفت: هر دستگاهی به وظایف خود عمل نکرده باید پاسخگو باشد و در مدت ۴۸ ساعت باید به آنها عمل کنند.

مقام عالی استان افزود: دستگاه‌های عضو ستاد مقابله با کرونا ویروس استان باید گروه ویژه‌ای ایجاد کند تا مصوبات ابلاغی را اجرا کند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گفت: کمیته اطلاع رسانی باید در فضای اجتماعی جو روانی را کنترل کرده و اخبار مرتبط با کرونا را دقیق رصدکند و با کسانی که بر خلاف مصوبات ستاد و سیاست‌های ابلاغی مصاحبه و نشر خبر می کنند برخورد شود، البته انتقاد کارساز و راهگشا قطعا در مقابله با کرونا موثر است، ولی اشاعه شایعات و اخبار خلاف واقع چیزی جز تخریب و برهم زدن آرامش روانی مردم نیست.

استاندار زنجان افزود: در شرایط سخت تمام تلاش ما تامین مایحتاج و ارزاق عمومی مردم است و برای تامین آن با نرخ مصوب حتی اعضای شورای تامین پای کار بودند.

وی با اشاره به آمادگی ۲۹ هزار داوطلب هلال احمر برای مشارکت در کنترل کرونا در کشور خواستار مشخص شدن تعداد داوطلبان استان شد و از رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواست برای جلسه آینده ستاد مقابله با کرونا آماری از میزان غربالگری، قرنطینه و استفاده از ماسک ارائه کند.

حقیقی تاکید کرد: در چهارچوب قانون باید با اشخاص، اصناف و دستگاه‌هایی که خلاف شیوه نامه های بهداشتی عمل کنند برخورد شود و باید بدانند در به خطر افتادن جان دیگران مسئول هستند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس اعلام کرد: هرگونه تجهیزات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا باید تهیه شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبار مورد نیاز برای تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز را تامین خواهد کرد و واحدهای اکسیژن‌ساز هم با نظارت اداره‌کل استاندارد، همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار