تصادفات رانندگی؛ دومین عامل مرگ‌ومیر در کشور

تهران (پانا) - معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت دومین عامل مرگ و میر در کشور متاسفانه تصادفات است که بعد از بیماری کرونا رتبه دوم را در کشور دارد و این آمار تصادفات با روزی میانگین 43 نفر بعد از بیماری کرونا است.

کد مطلب: ۱۱۳۷۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تصادفات رانندگی؛ دومین عامل مرگ‌ومیر در کشور

به گزارش پلیس راهور، سرهنگ محمد رازقی در یک برنامه تلویزیونی در خصوص علل و عوامل وقوع تصادفات در شهر تهران توضیح داد و گفت: دومین عامل مرگ و میر در کشور متاسفانه تصادفات است که بعد از بیماری کرونا رتبه دوم را در کشور دارد و این آمار تصادفات با روزی میانگین 43 نفر بعد از بیماری کرونا است.

وی گفت: در شهر تهران مشخصا تصادفات خسارتی و جرحی و فوتی روی می‌دهد که علل و عوامل مختلفی دارد و می توان آنها را به سه قسمت عمده تقسیم کرد که وسیله نقلیه، ایمن بودن وسیله نقلیه و فرهنگ رانندگی و نحوه رانندگی فرد و نکته مهم که مد نظر است ایمنی معابر در شهر است که تاثیر مستقیم بر رانندگی رانندگان می گذارد.

رازقی درخصوص سهم معابر در تصادفات نیز گفت: حدود 61 درصد از تصادفات در شهر تهران در محورهای بزرگراهی صورت می‌گیرد، آنجایی‌که سرعت‌‌ها بالاست و 16 درصد از تصادفات فوتی شهر تهران در بزرگراه آزاداگان روی می‌دهد که یکی از ناایمن‌ترین بزرگراه‌های شهر تهران در مقاطعی از آن است. آیا درخصوص این وضعیت و تصادفات و معابر ناایمن که باعث این تصادفات می‌شود مورد بازرسی مسئولان می‌شود و ایرادات رفع می‌شود؟ ایرادات و رانندگی راننده با راه ایمن جبران می‌شود و راننده اگر توجه کافی نداشته باشد ولی راه ایمن باشد تا حدود بسیار زیادی می‌توان از حوادث ناگوار جلوگیری کرد و حادثه‌ای رخ نمی‌دهد و اگر هم روی داد با کمترین خسارت است.

وی تاکید کرد: برابر قوانینی که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی وقانون رسیدگی به تخلفات وجود دارد پلیس راهور می تواند سهم نقص راه را در شرایط خاص و در تصادفات در نظر بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار