معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در کرج خبر داد:

اختصاص 130 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان های کشور طی 6 ماه گذشته

کرج(پانا)- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سفر به کرج گفت: طی ۶ ماه گذشته با رایزنی وزیرآموزش و پرورش ۱۳۰ میلیارد تومان به تجهیز هنرستان ها تخصیص یافت.

کد مطلب: ۱۱۳۷۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 130 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان های کشور طی 6 ماه گذشته

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، در مراسم اعزام کاروان توزیع تجهیزات تخصصی به هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان گفت: طی ۹ ماه گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا و در کنار دغدغه هایی که وجود داشت، خدمات بی نظیری از سوی مدیران و معلمان با تولید کیفی محتوای درسی صورت گرفته است.

کمرئی با اشاره به اینکه برنامه ریزی در حوزه آموزش دراین وضعیت کرونایی بسیارسخت شده است، اضافه کرد: در این شرایط نباید از کیفیت فرآیند آموزش و همچنین مهارت های کارگاهی غافل شویم.

کمرئی در ادامه وضعیت هنرستان های کشور پرداخت و یادآور شد: مجهز شدن هنرستان ها به تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، به روز شدن دانش مهارتی و فنی، نوسازی رشته ها و استاندارد سازی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی عنوان کرد: طی ۹ سال گذشته پنج میلیارد تومان برای تجهیزات هنرستان ها اختصاص پیدا کرد در حالی که طی ۶ ماه گذشته با رایزنی وزیر آموزش و پرورش ۱۳۰ میلیارد تومان به تجهیز هنرستان ها تخصیص یافت.

وی افزود: در اعتبارات امسال نیز۴۰۰ میلیارد تومان برای هنرستان ها پیش بینی شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 950 هزار هنرجوی مهارتی معادل 35/5 درصد کل دانش آموزان متوسطه کشور در هنرستان ها به تحصیل مشغول هستند خاطرنشان کرد: یک هزارو ۳۰۰ هنرستان کشور توانایی تولید ماسک را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارد.

کمرئی تاکید کرد: قابلیت هنرستان ها دراستان ها با توجه به نقش مهم آن در تربیت نیروی مهارتی که می تواند پاسخگوی بخشی از نیاز بازار کار باشد، مورد توجه و حمایت قرار گیرد زیرا سالانه ۳۰۰ هزار نفر مهارت دیده از هنرستان های کشور فارغ التحصیل می شوند.

دراین آیین از مجلد آثار همراه با تولید هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان البرز رونمایی و از مرکز تربیت مربی کرج بازدید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار