ملاک ارزیابی ثروت یک کشور، مدارس آن است

شیروان(پانا) -  حجت الاسلام والمسلمین محمود حق به‌جانب دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خراسان شمالی عنوان کرد ملاک ارزیابی ثروت یک کشور، مدارس آن است.

کد مطلب: ۱۱۳۷۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ملاک ارزیابی ثروت یک کشور، مدارس آن است

صبح امروز جلسه ای با هدف تعامل و همفکری هرچه بیشتر سما شیروان و بجنورد با حضور حجت الاسلام محمود حق بجانب دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خراسان شمالی، احمدی مدیر مجتمع مدارس سما بجنورد و مسئول هماهنگی مدارس استان خراسان شمالی، رئیس سما شیروان، مدیران و همکاران سما برگزار شد.

در این جلسه محمود حق بجانب، با تاکید بر اهمیت علم و عالم بیان کرد: ملاک ارزیابی یک کشور، مدارس آن است، نه اینکه چه چیز آموزش می دهند، بلکه چگونه آموزش می دهند مهم است.
وی بزرگترین سرمایه را نیروی انسانی دانست و افزود: جبران خلیل، نابودی تمدن ها را سه چیز عنوان می کند. اولین مورد خانواده است،که اگر خانواده از بین رفت قداست خانواده از بین خواهد رفت و با نابودی قطعی خانواده مواجهه خواهیم شد. دومین عنوان آموزش و سومین عنوان نابودی تمدن ها و الگو هاست.
در ادامه دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خراسان شمالی به حدیثی از امیرالمونین(ع) اشاره کرد و گفت: الإمام عليّ علیه السلام إِنَّ اللَّیلَ وَالنـَّهارَ يَعْمـَلانِ فیـكَ فَاعْمَلْ فیهِما وَ يَأخُذانِ مِنْكَ فَخُذْ مِنْهُما.
شب و روز در تو عمل مى کنند، تو هم در شب و روز عمل کن، و از تو مى گیرند، پس تو هم از آنها بگیر.
دنیا با پستی و بلندی می گذرد و تنها چیزی که نصیب ما می شود رضای خدا در کار ماست، روایت است خداوند برآن کسی که در طلب علم و آموزگار علم است تمام جنبندگان روی زمین،تمام پرندگان روی هوا و تمام ماهی های دریا استغفار می کنند.
محمود حق بجانب در پایان بیان کرد: خدا را شاکرم که روزی و زندگی مان را در کنار بهترین و معصوم ترین انسان ها قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار