رئیس کمیته سیاسی شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

تلاش عده‌ای برای حذف سلایق مختلف در انتخابات ۱۴۰۰

کمالی: حذف اندیشه‌ها و سلایق مختلف از صحنه سیاسی، شاخه را از بُن بریدن است/میزان شفافیت و شکل‌گیری رقابت آزاد در انتخابات ۱۴۰۰به رفتار تصمیم‌گیران بستگی دارد

تهران (پانا) - رئیس کمیته سیاسی شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات در واکنش به طرح‌های ارائه شده انتخاباتی از سوی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد عده‌ای تلاش می‌کنند تا دیگران در صحنه سیاسی نباشند ، این افراد از کارایی و مقبولیت نظام می کاهند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تلاش عده‌ای برای حذف سلایق مختلف در انتخابات ۱۴۰۰

حسین کمالی در گفت‌وگو با پانا درباره آغاز فعالیت‌های انتخاباتی در کشور و آماده شده شخصیت‌ها و احزاب برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: «سال آخر فعالیت دولت است و عده‌ای می‌خواهند کاندایدا شوند و خود را برای انتخابات 1400 نشان دهند و به همین خاطر اظهارنظرهایی درباره مسائل مختلف دارند. این اظهارنظرها نباید تاثیری بر فعالیت دولت داشته باشد؛ دولت باید کار خود را انجام دهد.»

وی ادامه داد: «اینکه مشکلات انتخابات در کشور حل شود، رقابتی شکل بگیرد و افراد بتوانند آزادانه در انتخابات شرکت کنند، موضوعی است که در آینده با نگاه تصمیم‌گیران مشخص می‌شود و به رفتار آنها بستگی دارد. اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده چگونه خواهد بود، به آینده و نوع نگاه تصمیم‌گیران ارتباط دارد و باید ببینیم چه شرایطی را فراهم خواهند کرد. آیا افراد می‌توانند خود را در معرض آرای مردم قرار دهند؟ آیا همه چیز شفاف خواهد بود؟ آیا رقابت آزادی خواهیم داشت؟»

رئیس کمیته سیاسی شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات افزود: «در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشاهده کردیم که نامزدها به هم بی‌احترامی می کردند،چنین رفتارهایی در کشورهای دیگر هم هست و حرف‌هایی زده می‌شود که پسندیده نیست، نامزدهابه یکدیگر اهانت می‌کنند، شخصیت همدیگر را لگدمال می‌کنند. اما این کار با فرهنگ اسلامی ما تناسب ندارد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: «اینکه ما می‌گوییم کسانی که خود را کاندید می‌کنند باید متقی باشند، پرهیزگار باشند، اخلاق‌مدار و درستکار باشند تا مردم به این افراد رای دهند، این با آن چیزی که در آمریکا شاهد بودیم فرق می‌کند. بنابراین بی‌حرمتی و اهانت در کشور چه به این دولت و چه به دولت‌های بعدیپسندیده و درست نیست.»

حسین کمالی در واکنش به تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجلس یازدهم گفت: «عده‌ای همه تلاش خود را می‌کنند که دیگران در صحنه سیاسی و صحنه انتخابات و مدیریت کشور حضور نداشته باشند ولی یک چیز را توجه نمی‌کنند و آن هم اینکه آن حذف اندیشه و حضور افراد با سلایق مختلف در انتخابات در واقع شاخه را از بُن بریدن است. در حقیقت آن‌ها دارند نظام را از کارایی و مقبولیت ساقط می‌کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار