رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی رهاورد سفر به کردستان را تشریح کرد

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان به تشریح دستاوردهای سفر به استان کردستان و سهم این استان از بسته های تحولی آموزش و پرورش استثنایی پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۳۷۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی رهاورد سفر به کردستان را تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی روز سه‌شنبه در نشست مشترک شورای معاونین آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵۰ مرکز ویژه مشکلات یادگیری در سطح کشور فعال بوده و به دانش‌آموزان دارای مشکل خدمات ارائه می‌دهند اظهار کرد: با اقدامات و پیگیری‌های که انجام شده قرار است یک هزار مرکز دیگر به این تعداد در کشور اضافه شود که سهم استان کردستان در این زمینه هفت مرکز است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در سطح کردستان فعال است، افزود: برای رسیدن به نرم موجود و خدمات رسانی بیشتر به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه ، هفت مرکز دیگر به این تعداد اضافه شده و تعداد این مراکز به ۳۱ مورد خواهد رسید.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور یادآور شد: در حوزه ورزش دانش‌آموزان استثنایی نیز یک سالن ورزشی در سقز راه‌اندازی شده و تجهیزات سالن سنندج نیز تامین خواهد شد، ضمن اینکه ۶ سالن ورزشی ۲۰۰ متری درون مدرسه ای و ایجاد چمن مصنوعی در سه مدرسه استان نیز انجام می‌شود.

وی همچنین به اجرای طرح ایجاد ۳۵۰ باشگاه بازنشستگان در کشور اشاره کرد و گفت: سهم استان کردستان نیز در این زمینه ۹ مورد است که امیدواریم با همکاری مسوولان تحقق یابد.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش نهاد توسعه و پیشرفت در جامعه به شمار می‌رود، اضافه کرد: هر کشوری که بخواهد به توسعه برسد باید بیشترین سرمایه‌گذاری را در حوزه آموزش و پرورش انجام دهد و تجربه نشان داده هر جامعه‌ای این روند را پیش گرفته در آینده با رفاه بیشتری مواجه شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: نظام تعلیم و تربیت ایران با مشکلات زیادی مواجه است و همین امر موجب شده آموزش و پرورش گاهی آن کاربردی که باید در توسعه ایجاد کند را نداشته باشد و نیاز به تغییر و تحول دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار