تاسیس ۶ مدرسه استثنایی در کردستان با همکاری استاندار

تهران (پانا) - استاندار کردستان در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر تامین زمین ۶ مدرسه استثنایی مورد نیاز استان کردستان توسط استانداری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تاسیس ۶ مدرسه استثنایی در کردستان با همکاری استاندار

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سفر یک روزه به استان کردستان و در دیدار با استاندار کردستان گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته، در کشور نیازمند ۲۱۰ مدرسه و کارگاه آموزشی استاندارد برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه هستیم که کلنگ احداث ۱۰۳ مورد آن بر زمین زده شده است.

سیدجواد حسینی با بیان اینکه سهم کردستان از این اماکن آموزشی هفت مورد است، اضافه کرد: امروز ساخت یک کارگاه توانبخشی و یک مدرسه اتیسم در سنندج آغاز شد و اعتبار مورد نیاز برای ۶ مکان آموزشی دیگر نیز تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تعهد کردیم ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و مردمی به آموزش و پرورش استثنایی کردستان کمک کنیم، افزود: پایگاه سنجش این حوزه در استان ایجاد می‌شود و از استانداری درخواست داریم برای تامین زمین طرح‌های مورد نظر در کردستان آموزش و پرورش را یاری دهد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه پارسال ۴۶ میلیارد تومان برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیاز ویژه در کشور هزینه شد، گفت: انتظار داریم دستگاه‌های استان بویژه استانداری در این زمینه نیز کمک حال آموزش و پرورش باشند.

زمین مورد نیاز واحد‌های آموزشی استثنایی تامین خواهد شد

استاندار کردستان هم در این دیدار گفت: با توجه به اینکه این استان از لحاظ اقتصادی ضعیف و جزو مناطق توسعه یافته نیست، گفت: در حوزه توزیع اعتبارات آموزشی نیازمند توجه ویژه هستیم.

بهمن مرادنیا اظهار کرد: انتظار داریم آموزش و پرورش در بحث توزیع اعتبارات اولویت را به استان‌های کمتر برخوردار بدهد و کردستان نیز در این زمینه به صورت ویژه‌تر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کردستان برای جبران عقب‌ ماندگی‌های گذشته نیازمند توجه بیشتر در بخش‌های مختلف بویژه آموزشی است، افزود: استان‌هایی که از لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی دارند بطور قطع دارای سرمایه‌گذاران و خیران بیشتری هم برای اجرای طرح‌های آموزشی هستند اما در کردستان با توجه به پایین بودن توان اقتصادی این قضیه کمرنگ‌تر است.

استاندار کردستان بر همکاری و کمک برای واگذاری زمین در جهت احداث مدارس آموزشی برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه تاکید کرد و گفت: انتظار داریم پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شود در زمان کمی به بهره‌برداری برسد و اجرای آنها زمان‌بر نباشد.
مرادنیا با بیان اینکه نباید بدلیل کمبود اعتبار اجرای پروژه‌های آموزشی به تاخیر بیافتد، یادآور شد: باید همه برای کمک به دانش‌آموزان با نیاز ویژه همت کنیم اما توجه ما نه از روی ترحم بلکه از روی وظیفه و بدون منت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار