وزارت امور خارجه پاکستان: سفر ظریف در جهت تحکیم همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای است

تهران (پانا)- وزارت امور خارجه پاکستان روز سه‌شنبه با تمجید از حمایت قاطع تهران از مواضع منطقه‌ای اسلام‌آباد، اعلام کرد سفر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به پاکستان گامی در جهت تحکیم همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای است.

کد مطلب: ۱۱۳۷۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
وزارت امور خارجه پاکستان: سفر ظریف در جهت تحکیم همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای است

وزارت امور خارجه پاکستان طی بیانیه‌ای که ساعاتی پیش از ورود هیات بلندپایه کشورمان به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به اسلام‌آباد صادر کرد، خبر داد که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات عالی رتبه سفر دو روزه به پاکستان خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: سفر رسمی دکتر ظریف چهارمین بازدید وی از پاکستان طی کمتر از سه سال اخیر است.

وزارت امور خارجه پاکستان گفت: وزیر امور خارجه ایران قرار است علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با "شاه محمود قریشی" همتای پاکستانی خود با سایر شخصیت‌ها از جمله "عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان نیز ملاقات کند.

این بیانیه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از روابط نزدیک و صمیمی برخوردار هستند که بر پایه اعتماد متقابل است و ریشه در مشترکات فرهنگی و مذهبی دارد.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام‌کرد: همکاری‌های دوجانبه این‌کشور با ایران در بخش‌های مختلف طی سال‌های اخیر روبه رشد بوده است و اسلام‌آباد قدردان حمایت‌های قاطع مقام‌های ایران از مواضع پاکستان در بحث تنش‌های شبه‌قاره می‌باشد.

در پایان این بیانیه آمده است: سفر فعلی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان باعث تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور می‌شود.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ساعتی پیش برای گفت‌وگو و تبادل نظر با مقامات پاکستان تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد.

به گزارش ایرنا، «خطیب‌زاده» روز گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌ از سفر وزیر امور خارجه به پاکستان در راس یک هیات سیاسی - اقتصادی خبر داد.

وزیر امور خارجه روز گذشته نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «گفت‌وگوهای سطح بالا در موضوعات دوجانبه و چندجانبه با برادرانم وزیر امور خارجه شاه محمود قریشی، فرمانده ارتش ژنرال باجوا و نخست‌وزیر عمران خان، فردا در پاکستان انجام خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار