هزار و 157 نفر آمار مبتلایان بستری در بیمارستانهای استان یزد

سلسله نشست‌های خبری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان سه‌شنبه بیستم آبان ماه با حضور دکتر سلمانی رییس روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی (‌ره) و جمعی از اصحاب رسانه در محوطه باز استانداری یزد برگزار شد.

یزد(پانا) _ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد میانگین استفاده مردم استان از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را ۷۱ درصد ذکر کرد و گفت: البته تا رسیدن به حد ایده آل که ۹۵ درصد است فاصله زیادی وجود دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
هزار و 157 نفر آمار مبتلایان بستری در بیمارستانهای استان یزد

ابراهیم سلمانی روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به ارتباط مستقیم میزان استفاده از ماسک و شیوع کرونا افزود: کاملا مشخص است شهرستان‌هایی که مردم آن از ماسک کمتر استفاده کرده اند، وضعیت وخیم است.

وی اظهار داشت : کمترین میزان استفاده از ماسک در شهرستان اشکذر با ۴۶ درصد، مهریز ۴۷ درصد و میبد ۶۰ درصد است.

سلمانی شرایط شیوع کرونا در شهرستان‌های مهریز ،میبد و خاتم را نسبت به دیگر شهرستان‌ها وخیم‌تر ذکر کرد و افزود: میزان استفاده از ماسک در این شهرستان‌ها نسبت به هفته‌های قبل بهتر شده ولی کافی نیست و باید به شکل جدی‌تری به مساله رعایت پروتکل‌ها نگاه شود تا شاهد بهبود وضعیت این شهرستان‌ها باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد میزان استفاده از ماسک در شهرستان یزد مرکز استان را ۷۶ درصد اعلام کرد.

سلمانی تعداد بیماران بستری مشکوک به کرونا را در استان یکهزار و ۱۵۷ نفر بیان کرد و افزود: ۲۰۱ نفر به دلیل شرایط حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی تصریح کرد : براساس آمارها روند رو به افزایش شیوع بیماران کووید- ۱۹ ،همانند هفته پیش نیست که علت آن مراقبت و رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم و اعمال محدودیت‌های بهداشتی و مراقبتی است.

سلمانی با بیان اینکه میزان فوت بیماران در کشور ۵.۴ و استان ۴.۳ است، اظهار کرد: متوسط اقامت بیماران کووید -۱۹ در بیمارستان‌های کشور ۵.۷ روز ولی در استان یزد ۴.۵ روز است که افراد زودتر بهبود پیدا می‌کنند، همچنین متوسط اقامت بیماران کووید در کشور هشت روز و در استان ۸.۶ روز است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد : هم اکنون به تعداد کافی تخت برای بیماران در مراکز درمانی استان مهیاست اگر تعداد بیماران بستری از مرز یکهزار و ۵۰۰ تن عبور کند از بیمارستان صحرایی برای افراد کرونایی استفاده می شود اما فعلاً نیازی به آن نیست.

وی با تاکید بر اینکه میزان رعایت پروتکل‌ها باید در بین شهروندان تا پایان فصل سرد به شکل جدی‌ تری ادامه یابد ، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها بیماری ادامه دارد، نیاز است مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها دقت نظر بیشتری داشته باشند.

سلمانی ببیشترین عامل انتقال ویروس در استان را دورهمی خانوادگی، تجمع دوستانه و حضور در محیط های سربسته بیان کرد و گفت: نمونه‌ زیادی از بستری افراد به صورت خانوادگی در بیمارستان‌های استان یزد وجود دارد که نشان از انتقال این ویروس در کانون خانواده‌ها و تجمع افراد می‌دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه تاکنون مورد مشکوکی از آنفلوآنزا در استان گزارش نشده است افزود: میزان واگیری آنفلوآنزا بسیار پایین‌تر از ویروس کروناست اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند طبعاً درصد کمتری برای انتقال بیماری وجود دارد.

وی به میزان نظارت‌ها و بازدید نیروهای بهداشتی از آبان ماه جالی تاکنون در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت هفت هزار و ۴۰۱ مورد بازدید صورت گرفت که ۷۸۹ مورد آن منجر به پلمپ شده است.

سلمانی در ادامه با بیان اینکه دانش آموخته رشته پرستاری متقاضی کار در استان وجود ندارد، ادامه داد: در ماه‌های گذشته جذب پرستار در استان انجام‌شد و در حال حاضر پرستار متقاضی کار نداریم و به همین دلیل مجبور به استفاده از پرستاران بازنشسته شده ایم.

وی گفت: در حال حاضر مشکل کمبود اکسیژن مراکز درمانی در استان نیز رفع شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار