معاون وزیر بهداشت مطرح کرد

تشخیص «کرونا» ظرف 25 دقیقه

تهران (پانا) - معاون وزیر بهداشت از پیگیری تولید کیت‌های تست سریع خبر می‌دهد و می‌گوید این تست ها در اختیار استانها قرار گرفته و بصورت رایگان خواهد بود و جواب تست کرونا بوسیله آن ظرف 25 دقیقه حاضر می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۷۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تشخیص «کرونا» ظرف 25 دقیقه

به گزارش ایسنا، علیرضا رییسی در جلسه امروز (20 آبان) ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه با اشاره به اجرای چندین مرحله غربالگری کرونا در کشور گفت: در مرحله اول این طرح در فروردین و اواسط اردیبهشت ماه 78 میلیون نفر در خصوص بیماری کرونا غربالگری شدند و در مرحله دوم آن نیز 42 میلیون نفر از افراد آسیب پذیر مجددا غربالگری شدند.

وی افزود: در مرحله سوم طرح به دنبال رصد و جبران خدمات عقب افتاده درمانی بودیم، چرا که بسیاری بیماران به دلیل ترس از کرونا درمان بیماری خود را عقب انداخته بودند، مثلا یک بیمار قلبی فعلا از ترس کرونا جرات مراجعه و ادامه درمان را نداشت و در این مرحله توانستیم 21 میلیون خدمت درمانی عقب افتاده را جبران کنیم و در حال حاضر در خدمات درمانی به روز هستیم.

وی افزود: گام چهارم در این زمینه بعد از جلسه تاریخی با حضور مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت که در این مرحله از طرح مقابله با کرونا، هفت راهبرد اساسی در دستور کار قرار دارد.

وی تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی و انجام تست های فراوان و هوشمند را راهبرد اول و دوم این مرحله از طرح عنوان کرد وافزود: در حال حاضر به سمت تولید کیت های داخلی آنتی ژن تست که تست‌های سریع است رفته‌ایم که ظرف مدت 25 دقیقه نتیجه آزمایش تست کرونا مشخص می شود.

رییسی تصریح کرد: این تست های سریع در اختیار تمام استان ها قرار گرفته و بصورت رایگان انجام خواهد شد.

این مسئول پیگیری قرنطینه افراد را راهبرد سوم این طرح عنوان کرد وافزود: افراد مثبت شناسایی شده باید 14 روز قرنطینه بمانند و باید روند درمان آنها پیگیری شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا حمایت از افراد آسیب پذیر و سالمندان را راهبرد چهارم این مرحله از طرح عنوان کرد وافزود: 90 درصد موارد مرگ و میر کرونا بطور معمول در افراد سالمندان و افراد با بیماری زمینه ای است و باید روی محافظت از این اقشار حساسیت ویژه داشته و قرنطینه معکوس را در خصوص آنها انجام دهیم و پیشگیری موثری در بحث ابتلا به کرونا در این قشر از جامعه داشته باشیم.

رییسی اعمال محدودیت های هوشمند بر اساس بروز و شیوع بیماری کرونا، تقویت درمان سرپایی و فعال کردن مراکز بهداشتی را از جمله راهبردهای دیگر این مرحله از طرح عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ داروی تایید شده خاصی برای کرونا وجود ندارد گفت: در حال حاضر تنها درمان استراحت در بیمارستان و اکسیژن برای بیماران بدحال است و در خصوص اثر گذاری داروهایی مانند "رمدسیویر" هنوز بحث های ضد و نقیضی وجود دارد.

این مسئول افزود: در این طرح با مشارکت خانه ها و پایگاه های بهداشت، بسیج، هلال احمر، شوراهای شهر و روستا، سازمان های مردم نهاد و .... سه حیطه کاری مهم در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اولین حطیه کاری بحث مراقبت است از جمله بحث انجام تست و ایزوله کردن و انجام قرنطینه معکوس و پیشگیری از ابتلا به کرونا، دومین حطیه کاری بحث نظارت است و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی تشدید می شود.

رییسی تصریح کرد: حیطه سوم فعالیت هم بحث حمایت است که در این محور خیرین، کمیته امداد، بهزیستی و ... نقش مهمی دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد استان ها در اجرای این طرح بر اساس این سه حیطه کاری صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار