فرماندار اسلامشهر:

ضرورت فرهنگ‌سازی توسط مجموعه آموزش و پرورش درعرصه مقابله با کرونا ویروس

اسلامشهر (پانا) - فرماندار اسلامشهر در خصوص نحوه آموزش معلمان می گوید معلمین و دبیران در محدوده زمان کار نمی‌کنند و در تمام مدت شبانه‌روز و حتی زمان استراحت در شبکه اجتماعی شاد و سایر گروه‌های درسی پاسخگوی دانش‌آموزان و اولیاء هستند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت فرهنگ‌سازی توسط مجموعه آموزش و پرورش درعرصه مقابله با کرونا ویروس

مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر، در نشست مشترک با مدیران واحدهای آموزشی منطقه در سخنانی اظهار کرد: اتفاقات مهم در دنیا و حوادث غیر‌مترقبه و بلایای‌طبیعی در هر مقطع ایجاد مشکلات می‌کند و در برخی موارد نزاع‌ها در کشور‌ها نیزبه دست انسان است.

او در ادامه افزود: از طرف دیگر اتفاقاتی مجموعه بشری را تحت تأثیر قرارمی‌دهد و تهدیدکننده در حال و آینده هم هست و در اکثر کشورهای دنیا به این نتیجه رسیدند که با نگاه فرهنگی و آموزش می‌توان دیدگاه مردم را تغییر داد.

او گفت: در مبحث کرونا ویروس که در دنیا موجود است، اگر این شیوه اپیدمی شود مشکلات زیادی را به همراه خواهد‌ داشت، ولی احتمال دارد در آینده این بیماری چموش کنترل شود و راه برون‌رفت پیدا شود، اما در شرایط کنونی بحث فرهنگ سازی کارساز است و در جامعه ما گروهی نافذتر از معلمین وجود ندارند که از دوران ابتدایی تا سطوح بالای خانواده در ارتباط هستند.

مرسلپور بیان کرد: در موضوع کرونا ویروس یک مورد مهم که در حال و آینده و شاید مشترکا"دیده می‌شود، استرس است که در بدترین حالت روانی جامعه همه چیز را از بین می‌برد و علاوه بر نابودی شادابی، عواطف و احساسات را تحت تأثیر قرارمی‌دهد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: انتظار کادر پزشکی و همگان از مدیران و معلمین در جامعه این است که با یک روش ابداعی در شبکه‌اجتماعی شاد و سایر گروه‌های دانش‌آموزی در ابتدای شروع کلاس‌های درس یک دقیقه از بحث رعایت نکات مهم بهداشتی، نرفتن به دورهمی‌های خانوادگی و استفاده از ماسک سخن بگویید.

در این جلسه،حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر نیز در سخنانی با تقدیر از فرماندار منطقه،به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش و حمایت‌های شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و سپاه سیدالشهدا(ع) در راستای مدیریت بحران کرونا ویروس به کار جهادی مجموعه مدیر، دبیران، آموزگاران و احدهای آموزشی در شرایط فعلی اشاره کرد.

او افزود: همکاران ما در محدوده زمان کار نمی‌کنند و در تمام مدت شبانه‌روز و حتی زمان استراحت در شبکه اجتماعی شاد و سایر گروه‌های درسی پاسخگوی دانش‌آموزان و اولیاء هستند.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در ادامه به طرح‌های اجرایی از زمان شروع سال تحصیلی جدید در واحدهای آموزشی اسلامشهر پرداخت و عناوین آن را شامل موارد، تشکیل کمیته تهیه ماسک با کمک خیرین،تهیه مواد ضدعفونی، تب‌سنج، اکسیمتر،پایش محیطی 226 واحدآموزشی، راه‌اندازی مشاوره تلفنی در رابطه با کنترل استرس و...برشمرد.

بنار خاطر‌نشان کرد: نود و هشت درصد دانش‌آموزان و همکاران ما در شبکه شاد عضو هستند و 2200نفر دانش‌آموز در دوره ابتدایی و متوسطه که وارد شبکه شاد نشدند با کمک خیرین برای آنها تاکنون 75 دستگاه تبلت و گوشی تهیه شد و در بقیه موارد همکاران ما افراد را به آموزش شبکه تلویزیونی ارجاع دادند و در کنار آن جزوات تولید محتوای درسی را برای این عزیزان و دانش‌آموزان پایه دوازدهم آماده و در اختیار آنان قرار دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار