معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

کانون‌های یاریگران زندگی، راهکار مناسبی جهت پیشگیری از رفتارهای پر‌خطر دانش‌آموزان است

شهرری(پانا)- معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری در جلسه ویدئوکنفرانس طرح «یاریگران زندگی» از ویژگی‌های این طرح، توجه به خانواده به عنوان ظرفیتی ارزشمند برای تشکیل کانون، بهره‌گیری از فضای مجازی به‌ویژه شبکه شاد و متناسب‌سازی اجرای برنامه با دوران کرونا ذکر کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های یاریگران زندگی، راهکار مناسبی جهت پیشگیری از رفتارهای پر‌خطر دانش‌آموزان است

جلسه توجیهی ویدئوکنفرانس طرح «یاریگران زندگی» با هدف شفاف‌سازی اهداف طرح مذکور، با حضور محمد‌قاسمی، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل شهرستان‌های استان تهران و به میزبانی معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری‌ برای مدیران مجری طرح یاریگران زندگی برگزار شد. طی این جلسه محمد ‌قاسمی، توضیحات تکمیلی و لازم را در اختیار مدیران مدارس قرار داده و سوالات آن‌ها را به طور کامل پاسخ داد.

در این جلسه محمد قاسمی‌ اظهار کرد: هدف از تشکیل کانون یاریگران زندگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ظرفیت‌سازی و جلب مشارکت هم‌سالان در پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتار‌های پر‌خطر است و کوشش شده با تشکیل شبکه‌های همیاری دانش‌آموزان، مدرسه و محله و همچنین توانمند‌سازی آنها در پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر‌خطر، برای پیشگیری و حمایت‌جویی راهکارهایی تدوین کنیم.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت: راهکارهایی جهت ترویج این طرح در نظر داریم که از جمله آن می‌توان به توزیع بسته‌های محصولات فرهنگی و کمک‌آموزشی، تهیه محتوای فرهنگی و برگزاری رویداد‌های فرهنگی مانند «هفته مبارزه با اعتیاد و بهداشت روان» اشاره کرد.

او در ادامه افزود: برگزاری جلسات گروهی درباره مقابله با مخاطرات، تهیه پیش‌نویس راهکارها و طراحی پروژه‌های کوچک و اجرای آن با کمک و مشورت انجمن اولیا و مربیان، از جمله راهکارهای این طرح است.

قاسمی‌پور در پایان تصریح کرد: مدیر، چهار نفر از اعضای تشکل‌ها، رییس شورای دانش‌آموزی، همیار مشاور، سفیر سلامت، نماینده معلمان، نماینده اولیا، مربی، مشاور و معاون پرورشی از جمله اعضای کانون یاریگران زندگی می‌باشند.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار