ستاد تنظیم بازار؛

قیمت گذاری شکر به تولیدکنندگان واگذار شد

تهران ( پانا) - ستاد تنظیم بازار در مصوبه ای اعلام کرد تعیین نرخ شکر تولید داخل بر اساس ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بر عهده تولیدکنندگان قرار خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۳۷۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
قیمت گذاری شکر به تولیدکنندگان واگذار شد

این سازمان در مصوبه‌ای اعلام کرد: قیمت گذاری شکر تولید داخل توسط انجمن ذیربط و بر اساس ضوابط تعیین نرخ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می شود.

براساس این مصوبه که در تاریخ دهم آبان ماه صادر شده، با توجه به تغییر اولویت ارزی شکر از گروه یک به گروه دو، مقرر شده قیمت گذاری این کالای تولید داخل توسط انجمن ذیربط و بر اساس ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین شود.

برابر تبصره نخست این مصوبه، «بابت هر کیلوگرم شکر صنف و صنعت، مبلغ ۵۰۰ تومان از مطالبات کارخانه ها از دولت، بر اساس کنترل و محاسبات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تسویه می‌شود.»

همچنین در تبصره ۲ آمده است: «واحدهای تولیدی و عوامل توزیع شکر ملزم هستند اطلاعات مربوط به فروش خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.»

پیشنهاد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات برنج و شکر با هدف حمایت از تولیدکنندگان از سال گذشته مطرح شده بود و در ماه جاری توسط ستاد تنظیم بازار اعلام شده است تا با ارز نیمایی واردات آن انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار