وزیر بهداشت:

10 هزار و 600 تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور افزوده می‌شود

تهران (پانا) - وزیر بهداشت گفت امسال در تاریخ ایران اولین سالی است که 10 هزار و 600 تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور اضافه می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۷۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
10 هزار و 600 تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور افزوده می‌شود

به گزارش وبدا، سعید نمکی در نهمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح همزمان 66 پروژه حوزه سلامت استان کرمانشاه و آغاز گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا در استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: پیرو جلسه بسیار تاریخی که ستاد ملی کرونا در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت، ایشان اوامر و فرامینی صادر کردند که یکی از اوامر بسیار مهم، کلیدی و سرنوشت ساز در مدیریت، کنترل و مهار بیماری، محله محور کردن و خانواده محور کردن مبارزه با کرونا بود.

وی افزود: طرحی که امروز آغاز می شود و با لطف خدا، در مسیر بیماری یک دگرگونی ایجاد خواهد کرد، طرحی است که در روزهای نخست مدیریت بیماری با عزیزان مان در سازمان بسیج و سایر سازمان های مردم نهاد، شروع کردیم. توانستیم با بسیج ملی مبارزه با کرونا، در کمتر از 60 روز، تعداد مرگ و میر بیماران کووید19 را به کمتر از 40 مورد در روز و میزان موارد بستری را در 50 روز اول به کمتر از یک پنجم برسانیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: گام های قبلی بسیج ملی مبارزه با کرونا، راه بسیار موفقی بود که از تجربه بسیار مناسب و موفق دوران دفاع مقدس برگرفته بودیم یعنی «کنار هم مبارزه کردن با عامل خطر و عاملی که جان ما و مردم این سرزمین را تهدید می کند».

نمکی خاطرنشان کرد: توانستیم با غربالگری، 78 میلیون نفر از مردم ایران در کنار سایر سازمان ها، بار بیمارستانها را به شدت کاهش دهیم. در این مرحله نیز با توجه به همکاری بین بخشی خوبی که پس از فرمان موثر مقام معظم رهبری شکل گرفت، طرحی را آماده کردیم که امروز با شیوه محله محور از استان قهرمان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این طرح، محور فعالیت ما، بیماریابی زودرس، قرنطینه بیماران شناسایی شده در منزل، حمایت هایی مورد نیاز از بیماران، شناسایی سریع موارد در تماس با مبتلایان و کشف خوشه گرفتار و افزایش تست های آزمایشگاهی خواهد بود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تست های آزمایشگاهی از 25 هزار به 40 هزار تست در روز افزایش یافته و تا هفته های آینده به روزانه 100 هزار تست می رسیم و خوشبختانه تست های سریع که 20 تا 25 دقیقه پاسخ آنها مشخص می شود را هم در داخل ساخته ایم که تا هفته آینده به بازار می آید و هم مقدار قابل توجهی وارد کرده ایم تا با افزایش تست های آزمایشگاهی به روزانه 100 هزار مورد، موارد را در اولین علائم قابل بررسی و حلقه مبتلایی که بدون علامت هستند و با فرد متبلا در تماس بوده اند را شناسایی کنیم و از ظرفیت های محلی شامل بسیج، مساجد، روحانیت معزز، خیّرین محلی و همچنین از طرح ماندگار «هر خانه یک پایگاه سلامت» که در این طرح در درون خانواده ها در هر خانه ای، سفیر ارجمند سلامت خواهیم داشت، استفاده می کنیم.

نمکی گفت: از روزهای اول اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» یکی از استان‌هایی که به شدت خوب و علاقه مند بود و خیلی هم خوب کار کرد، استان کرمانشاه بود و این طرح، یکی از ظرفیت های بی بدیلی است که در گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا با تاکید بر محله محور بودن و خانواده محور بودن که مورد نظر مقام معظم رهبری بوده و مورد حمایت رییس جمهور نیز قرار گرفته، به کار گرفته می شود.

وی تاکید کرد: برآورد ما این است که با همدلی، وفاق و رعایت بیشتر پروتکل ها با تاکید بر آموزش، شناسایی زودرس بیماری، بار بیمارستانها را به شدت کاهش خواهیم داد و بار سنگین حوزه درمان که بر دوش پزشکان و پرستاران است، به سرعت کاهش پیدا خواهد کرد گرچه بار نظام سلامت به دوش عزیزان ما در عرصه بهداشت از بهورزان تا مراقبان سلامت، پزشکان خانواده و پزشکان عمومی سنگین تر می شود اما به عنوان یک حرکت پیشگیرانه، دوباره می توانیم نشان افتخاری را برای جمهوری اسلامی ایران کسب کنیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: باید از همه عزیزانی که در این مدت به ما کمک کردند، از جمله نیروهای مسلح، استانداران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه مهندس جهرمی در اطلاع رسانی و ردیابی مبتلایان، وزارت کشور، خیّرین، سازمان های مردم نهاد، صدا و سیما در سطح ملی و استانی و رسانه ها تشکر کنیم و امیدواریم که با رویکرد جدید در شیوه اطلاع رسانی و آگاهسازی مردم با شیوه های هنرمندانه، شاهد تغییراتی باشیم.

نمکی خاطرنشان کرد: امروز به کرمانشاه سفر کردیم که هم سالروز زلزله کرمانشاه را پاس بداریم و هم بگوییم که ما ملت امام حسینیم و هم در صحنه های پرهراس و سهمگین مبارزه می کنیم و هم می سازیم که در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی بماند که در شرایط تحریم و روزهای سخت، بیشتر از روزهای برخوردار می توانیم برای مردم این سرزمین تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار