با حضور معاون وزیر در استان کردستان؛

کلنگ احداث یکصد و سومین مدرسه در کردستان به زمین زده شد

تهران (پانا) - کلنگ احداث اولین مدرسه مستقل اوتیسم استان کردستان که صد و سومین مدرسه از ۲۱۰‌ مدرسه مورد نیاز استثنایی در کشور است با حضور معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در سنندج به زمین زده شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کلنگ احداث یکصد و سومین مدرسه در کردستان به زمین زده شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در آیین کلنگ زنی مدرسه خیر ساز اوتیسم شهرستان سنندج گفت: تاکنون ساخت یکصد وسومین مدرسه از ۲۱۰ فضای آموزشی مورد نیاز آموزش وپرورش استثنایی در قالب طرح از خشت تا بهشت آغاز شده است.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور گفت: این پروژه آموزشی توانبخشی یکی از ۱۴ مدرسه ویژه دانش آموزان طیف اوتیسم است که طی سال آینده در کشور به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این مدرسه خیرساز در دو هزار و پانصد متر مربع دارای ۱۴ کلاس درس، اتاق های کاردرمانی، گفتاردرمانی، فضای مناسب فعالیت های هنری و ورزشی و سالن جلسات به بهره برداری خواهد رسید.

معان وزیر با بیان اینکه هزینه ساخت مدارس اتیسم بیشتر ازمدارس دیگر است گفت: با ساخت این مدرسه تعداد مدارس اتیسم در کشور به ۵۳ رسید.

حسینی عنوان کرد: خدمات آموزشی وخدمات غیر دارویی از قبیل روانشناسی، کار درمانی، گفتاردرمانی، بازی درمانی، شن درمانی، ماساژ درمانی وسفالگری در این مرکز به دانش آموزان اوتیسم ارائه می شود. آموزش وپرورش استثنایی کردستان در سال تحصیلی جاری به ۹۵ دانش آموز طیف اوتیسم خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی ارائه می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار