افتتاح اولین مرکز مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور اولین مرکز تخصصی راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه در سنندج افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین مرکز مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی معاون وزیر ور ئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور صبح امروز در آیین افتتاح مرکز راهنمایی و مشاوره پیوند در سنندج گفت: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز ارائه خدمات مشاوره تخصصی به خانواده ودانش آموزان دارای نیازهای ویژه در کشور به عدد ۴۳ می رسد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با بیان اهمیت فعالیت مراکز مشاوره وروان شناسی اختصاصی دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده های آنان افزود: مشارکت خانواده در تعلیم وتربیت به ویژه در آموزش و پرورش استثنایی ضروری است.

حسینی گفت: این مرکز با ۴ نفر نیروی تخصصی روانشناس، مشاور و مددکار اجتماعی در راستای کمک به حفظ تعادل واستحکام خانواده و به منظور مشارکت بهینه در تعلیم وتربیت فرزندان فعالیت خود را آغاز می کند.

وی تصریح کرد: به ازای هر ۲۵ دانش آموز باید یک مشاور در مدارس داشته باشیم ولی در مدارس استثنایی به ازای هر ۱۶۰ دانش آموز یک مشاور داریم.

حسینی با بیان اینکه مراکز مشاوره باید به مراکز توانمندسازی تبدیل شوند ،گفت:مرکز جامع توانبخشی با حمایت سازمان استثنایی در سنندج به زودی افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر در ادامه به بیان آماری از مدارس کردستان پرداخت وگفت: دراین استان ۳۹ مدرسه ویژه، ۲۷۰ مدرسه پذیرا و ۱۴ مدرسه پشتیبان در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه مشارکت دارند.

وی عنوان کرد: ۱۳ مشاور و ۸ رابط مشاور در سطح استان خدمات مشاوره تحصیلی تربیتی، ارتقای بهداشت روان، پیشگیری از مشکلات اجتماعی رفتاری، کاهش استرس وغیره را به دانش آموزان ارائه می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار