گفت وگو با امین طاهری که معادلات ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد را تغییر داد:

جای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشتم

تهران (پانا) - مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به منظور شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان (22 تا 30 آذر- بلگراد صربستان)، پنجشنبه گذشته در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار و در برخی اوزان نتایج غیرمنتظره‌ای ثبت شد. پرویز هادی که مدال طلای بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا و مدال برنز مسابقات جهانی 2018 بوداپست را در کارنامه دارد، مدعی اصلی وزن 125 کیلوگرم آزاد محسوب می‌شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
جای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشتم

به گزارش ایران، در این وزن امیرحسین زارع قهرمان زیر۲۳ سال ۲۰۱۹ جهان نیز حضور داشت و دیگر مدعی رسیدن به دوبنده تیم ملی برای مسابقات پیش‌رو بود. با این حال امین طاهری صاحب دو مدال برنز امیدهای جهان در سال‌های 2017 و 2018 که حتی به اردوی تیم ملی پیش از رقابت‌های انتخابی دعوت نشده بود، معادلات سنگین وزن را تغییر داد. طاهری در مسابقه اول خود دست به شگفتی زد و پرویز هادی را 9-4 شکست داد.

در مسابقه بعدی یدالله محبی دیگر مدعی این وزن که سهمیه المپیک توکیو را در مسابقات جهانی 2019 به دست آورده، پس از شکست مقابل زارع برابر طاهری به روی تشک نرفت تا این کشتی‌گیر پیروز میدان باشد. طاهری در مسابقه بعدی خود برابر زارع که هادی و محبی را شکست داده بود قرار گرفت و او را 2-0 برد اما پس از این به یکباره از سوی کادرفنی تیم ملی اعلام شد که کشتی این 2 نفر باید تکرار شود که این بار زارع 3-1 به برتری رسید تا کار دو کشتی‌گیر به رقابت سوم و نهایی کشیده شود.

کشتی سوم در حالی که تا ثانیه‌های آخر به نفع زارع جوانتر بود و او برای مدیریت زمان برای زیرگرفتن از طاهری اقدام کرده بود با کنده‌کشی بی‌نقص طاهری مواجه شد تا کشتی را 4-3 واگذار کند. در نهایت طاهری برنده این رقابت حساس شد و سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد. طاهری، درباره موفقیت خود در این مسابقات چنین صحبت کرد: «خدا را شکر می‌کنم که توانستم اول شوم. این فرصتی بود که به من داده شد و توانستم خودم را ثابت کنم. البته اسم من یک هفته مانده به آغاز مسابقات ثبت شد و قبل از آن و بعد از پایان مسابقات لیگ حدود یک ماهی بود که تمرینی نداشتم اما در این چند روز باقی مانده توانستم با کمک آقای علیرضا رضایی چند جلسه‌ای را تمرین و خودم را جمع و جور کنم. خوشبختانه با وجود آمادگی نسبی که داشتم، توانستم کشتی‌های خوبی بگیرم و در نهایت اول شوم.»

طاهری دی ماه سال گذشته در مسابقات جام تختی به هادی 4-6 باخت ولی این بار او را شکست داد. این کشتی‌گیر 25 ساله تهرانی در این‌باره گفت: «همان‌طور که می‌دانید آقای هادی از قهرمان‌های خوب حال حاضر دنیاست و کشتی گرفتن با او واقعاً سخت است. البته من در کرمانشاه هم از آقای هادی جلو بودم و چند ثانیه آخر کشتی را واگذار کردم ولی این بار با فکر راحت‌تر و تمرکز بیشتر با او مسابقه دادم و با آنالیزی که داشتم او را شکست دادم.»

او درباره مسابقاتی که با زارع داشت هم چنین توضیح داد: «امیرحسین هم جوان موفقی در این وزن در یکی دو سال گذشته بوده و کشتی‌گیران بزرگی را در این مدت شکست داده بود. البته ما قبلاً با هم سابقه کشتی گرفتن نداشتیم ولی این بار توانستیم خودمان را محک بزنیم که خوشبختانه او را هم شکست دادم. البته وقتی زارع را بردم، 40 ثانیه بعد به من گفتند که دوباره باید با او کشتی بگیری. در این شرایط، بزرگترین کشتی‌گیران دنیا نیز به هم می‌ریزند و می‌پاشند. چرا که کشتی‌گیر فکر می‌کند برده و همه چیز تمام شده اما دوباره به او می‌گویند باید کشتی بگیری. در هر حال خدا را شکر با کمک‌های آقای رضایی توانستم ذهن خودم را آماده کنم و کشتی سوم را بردم.»

طاهری که با رضایی نسبت فامیلی هم دارد، پس از پیروزی‌های خود خطاب به او و سمت سکوها فریاد زد: «سلطان فقط خودت». او درباره این واکنش خود هم صحبت کرد: «آقای رضایی کسی است که من را سمت کشتی آورد و زحمات زیادی برای من کشیده است و وقتی کشتی‌هایم را بردم، خواستم از او به عنوان مربی و بزرگترم تشکر کنم و این جمله را گفتم.»
در این شرایط، عنوان شد که او سهمیه مسابقات جهانی را از دل شیر بیرون کشیده است. طاهری در این خصوص چنین واکنشی داشت: «به هر حال من با این بردها جای حرف و حدیثی باقی نگذاشتم و امیدوارم بتوانم در مسابقات جهانی هم کشتی‌های خوبی بگیرم. البته هنوز به وضعیت ایده‌آل خودم نرسیده‌ام ولی تا یک ماه باقی مانده حتماً با کمک مربیان به وضعیت مناسب می‌رسم و تلاش می‌کنم که قطعاً در مسابقات جهانی مدال بگیرم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار