هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت

تهران (پانا) - شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون بر روی عدد 115 قرار دارد و کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا طی 24 ساعت گذشته به‌طور میانگین برروی عدد 93 و در شرایط قابل قبول قرار داشت که هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت بر روی عدد 115 و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

تهران از ابتدای سال همزمان با شیوع کرونا 15 روز هوای پاک، 164 روز هوای قابل قبول، 53 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و 2 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

این در حالی است که وقتی شاخص کیفیت هوا بر روی 101-150 قرار دارد، هوا در شرایط ناسالم برای گروه حساس است که در این راستا، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

فعالیت طولانی نیز عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به‌طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد. فعالیت سنگین نیز عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می‌شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار