گزارش پانا از داستان ادامه‌دار بی‌مهری به المپیکی‌های تیرانداز

این ماجرا واقعی است؛ بدون فشنگ تیراندازی کن

تهران (پانا) - چند ماه مانده به المپیک در حالی که باید به صورت طبیعی تمرکز تیم ملی تیراندازی به مدال‌آوری در المپیک باشد، ملی‌پوشان المپیکی همچنان در آرزوی رسیدن فشنگ برای تمرین هستند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
این ماجرا واقعی است؛ بدون فشنگ تیراندازی کن

تیراندازی را باید آبستن اتفاقات و حواشی بنامیم؛ رشته ورزشی که در سال‌های اخیر با وجود مشکلاتی مانند فشنگ و ساچمه توانست خوش بدرخشید و پای ثابت رشته‌های المپیکی ایران شود، اما این روزها این رشته ورزشی حال و روز خوشی ندارد. بعد از اینکه کرونا ویروس، جهان ورزش را با چالشی بزرگ روبه‌رو کرد و رشته‌های المپیکی در خانه تمرینات را پیگیری کردند، این وضعیت برای رشته تیراندازی تا خردادماه ادامه پیدا کرد، تا اینکه با پیگیری‌‌های الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تیراندازی، سرانجام اردوی تیم ملی با حضور چهار ملی‌پوش المپیکی آغاز به کار کرد، اما اردوی ملی‌پوشان چندان دوامی پیدا نکرد و تیراندازی با حاشیه دیگری که البته بی‌ارتباط هم با نبود مهمات نبود، درگیر شد.

وقتی دغدغه‌های سرمربی فقط برای خودش مهم است

قرارداد الهام هاشمی سرمربی تیم تیراندازی کشورمان تا اواسط مردادماه بود، بعد از آن هاشمی به دلیل اختلاف نظرهایی که با رئیس فدراسیون تیراندازی پیدا کرد حاضر به تمدید قرارداد نشد. او از شرایط موجود مانند نبود مهمات، عدم پشتوانه‌سازی، عدم برگزاری مسابقات گلایه داشت و دغدغه‌ اصلی‌اش هم به نبود امکانات و فشنگ منتهی می‌شد،چرا که در سال منتهی به المپیک هستیم و بدون شک تیراندازان باید از نظر امکانات شرایط قابل قبولی داشته باشند تا بتوانند برای آوردگاه توکیو تمام توان خود را به کار بگیرند. اما جریان به گونه‌ای پیش‌ می‌رود که شاید بتوان گفت دغدغه‌های سرمربی تیم تفنگ تنها برای خودش مهم است و فدراسیون تیراندازی کمترین توجهی به آن ندارد و در حال حاضر که چند جلسه برای حل مشکلات برگزار شده است هیچ خروجی به دست نیامده و تیم ملی تیراندازی هم این روزها همچنان بلاتکلیف است.

البته ناگفته نماند که قبل از شیوع ویروس کرونا، فدراسیون تیراندازی تعداد فشنگ مورد نیاز تیراندازان را از آلمان خریداری کرده بود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که به وجود آمده این مهمات در آلمان مانده است و هنوز فدراسیون تیراندازی موفق نشده تا این مهمات را به ایران بیاورد!

بعد از اینکه هاشمی از حضور در تیم ملی امتناع کرد،ملی‌پوشان المپیکی هم به حمایت از سرمربی خود اردو را ترک کردند و این روزها المپیکی‌ها در داخل خانه با همکاری هاشمی تمرینات را پیگیری می‌کنند. فدراسیون هم فعلاً برای حل اختلافات و مشکلات برنامه‌ای ندارد و حتی در چندین جلسه که متولیان ورزش از وزارت‌ ورزش و کمیته ملی المپیک به این موضوع ورود کردند تا مشکلات را حل کنند، اتفاقی رخ نداد و همچنان شرایط به همان صورت است.

مهیار صداقت: هیچ یک از وعده‌ها عملی نشده است

مهیار صداقت در گفت‌و‍‌گو با پانا، درباره شرایط این روزهای تمرینی‌اش گفت: فعلاً در خانه به صورت انفرادی تمرین می‌کنیم و اگر سؤالی داشته باشیم خانم هاشمی لطف می‌کنند به آن پاسخ می‌دهند. واقعاً شرایط ما خوب نیست،حق یک تیم المپیکی در فاصله چند ماه مانده به المپیک نباید این طور باشد. این در حالی است که خیلی از حریفان ما با بهترین امکانات این روزها در حال تمرین هستند تا بتوانند برای المپیک آماده شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که به شما وعده پرداخت حقوق دادند و آیا عملی شد یا خیر، عنوان کرد: متأسفانه خیر. هیچیک از وعده‌ها عملی نشد و ما هم منتظر هستیم تا ببینیم مسئولان ورزش برای حل مشکلات تیراندازی چه فکری می‌کنند. امیدوارم که هر چه سریع‌تر در مورد شرایط تیم تصمیم بگیرند. ما زمان زیادی را به خاطر شیوع کرونا از دست داده‌ایم و الان منتظر هستیم که سریع‌تر تمرینات را با شرایط مناسب و تجهیزات قابل قبول شروع کنیم.

پیگیری‌ها چه زمانی نتیجه می‌دهد

همانطور که مشخص است، وضعیت در تیراندازی به هیچ عنوان خوب نیست، اما مشکلات نبود مهمات و فشنگ حرف امروز و دیروز این رشته ورزشی نبوده و سال‌هاست که ورزشکاران این رشته با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند اما در هر دوره رئیس فدراسیون با همه مشکلات شرایط را برای این رشته المپیکی مهیا می‌کرد اما سؤال اینجاست که آیا علی دادگر هم مانند رئیس پیش از خود تمام عزم خود را برای حل مشکلات المپیکی‌ها قرار داده است؟ سؤالی که اگر پاسخ به آن مثبت باشد، باید پرسید پس اگر تمام تلاش برای آمادگی کامل المپیکی‌هاست، پس این همه مشکل از کجا آمده است؟

البته دیگر متولیان ورزش هم چندان با وضعیت فعلی تیم ملی تیراندازی غریبه نیستند و رشته بی مهری به این رشته سر دراز دارد، به گونه‌ای که در هفته جاری نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو که اتفاقاً چندین جلسه هم با الهام هاشمی برگزار کرده است، تنها به این بسنده کرد که پیگیر مشکلات تیراندازی است. اما اینکه این پیگیری‌ها چه زمانی به نتیجه خواهد رسید و آیا رسیدن به مشکلات بزرگ تیراندازی ایران فورس ماژور است یا عادی، هنوز مشخص نیست و روزها به سرعت برای این رشته در حال سپری شدن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار