بیش از هزار و ۵۰۰ دستگاه ضدعفونی کننده هوا در کشور نصب شد

رشت ( پانا) - مدیر مرکز رشد شهرستان رودسر از فروش بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه ضدعفونی کننده هوا و نابود کننده ویروس کرونا که توسط جوانان این مرکز ساخته و تولید شده در سطح کشور خبر داد و گفت : این دستگاه ها در مکان هایی از جمله اماکن متبرکه، بیمارستان ها و مساجد نصب شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۷۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از هزار و ۵۰۰ دستگاه ضدعفونی کننده هوا در کشور نصب شد

به گزارش ایرنا، عادل رنجی با اشاره به ساخت و تولید دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح با تکنولوژی پلاسمای اکسیژن و تیغه های نانوتیتانیوم "ضد کرونا" طی چند ماه اخیر که شاهد شیوع ویروس کرونا در استان گیلان و کشور بودیم، افزود: علاوه بر نصب در داخل کشور، این دستگاه تا کنون به ۱۰ کشور دنیا از جمله آلمان، فرانسه، سوئیس، گرجستان و غیره نیز فروخته شده است.

وی با بیان اینکه هر دستگاه به مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومان با توجه به اندازه متراژ و وسعت سطح استریل کنندگی فروخته می شود، اظهار کرد: دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح (ضد کرونا) ساخت و تولید محققان شرکت دانش بنیان پارسی گیل مستقر در پارک علم و فناوری گیلان - رودسر اولین دستگاهی است که در دنیا بر روی ویروس کرونا تاییدیه علمی دارد.

وی با اشاره به تاییدیه این دستگاه در داخل و خارج کشور خاطر نشان کرد: این دستگاه از آزمایشگاه" آکر تیته" بریتانیا و در داخل کشور از آزمایشگاه رفرنس علوم پزشکی "تاییدیه از بین بردن ویروس در ۹۹.۹ دهم درصد در هوا و ۹۹ درصد در سطوح " و از آزمایشگاه دانشکده بهداشت تهران تاییدیه ویروس و باکتری کشی دارد ضمن اینکه از انواع تاییدیه ها برای از بین بردن ویروس آنفلوآنزا برخوردار است.

مدیر مرکز رشد شهرستان رودسر با بیان اینکه دستگاه ضد کرونا تمامی تاییدیه های لازم را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد، اظهار کرد: این دستگاه ازن تولید نمی کند و در این باره از پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای تاییدیه است.

دکتر محمدباقرنوبخت خرداد ماه امسال در جریان سفر به شهرستان رودسر در دیدار با اعضای شرکت تولید کننده دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح با قابلیت از بین برندگی ویروس کرونا "شرکت پارسی گیل مستقر در پارک علم و فناوری گیلان - رودسر" گفته بود تلاش جوانان فعال در شرکت‌های دانش بنیان قابل تقدیر است.

استاندار گیلان نیز مهرماه امسال در بازدید از شرکت پارسی گیل در رودسر بیان کرد: این شرکت توانسته برای اولین بار اقدام به تولید محصولات مقابله با کرونا کند، در مدت حدود هشت ماه از شیوع ویروس کرونا شاهد فعالیت بخش های مختلفی از جامعه خصوصا جوانان نخبه در عرصه اقتصادی و تبدیل ایده و دانش روز، به کار و خلاقیت هستیم.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز از شرکت یاد شده کرده بود.

با تاسیس پارک علم و فناوری در استان گیلان از سال ۸۱ تاکنون ۹۸۰ واحد فناور و شرکت های فناور در این پارک پذیرش شده است.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون ۳۵۲ شرکت و هسته فناور در مجموعه پارک علم و فناوری گیلان مستقر هستند و حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از افراد متخصص و شاغل در واحدهای فناور فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار