در سال جهش تولید حمایت مالی از واحدهای معدنی لازم است

تبریز(پانا) - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت رعایت تبصره ذیل ماده ۹ قانون اصلاح معادن مصوب مجلس شورای اسلامی از سوی بانک‌ها و موسسات مالی ، منجر به فعال‌سازی حداقل ۳۰ درصدی معادنی که با مشکل نقدینگی روبرو هستند ؛ می شود .

کد مطلب: ۱۱۳۷۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
در سال جهش تولید حمایت مالی از واحدهای معدنی لازم است

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ، حبیب امین‌زاده افزود : با توجه به اهمیت و جایگاه بخش معدن در توسعه اقتصادی کشور و ارزش افزوده و اشتغال زایی قابل ملاحظه این بخش ، ضروری است شبکه بانکی کشور با رعایت قوانین و مقررات حاکم ، نگاه و حمایت خاص و ویژه‌ای را نسبت به این بخش معطوف دارد.

وی ادامه داد : طبق تبصره ماده قانون یاد شده موسسات مالی نظیر بانکها مکلف اند معادن دارای پروانه بهره‌برداری را به عنوان عنوان وثیقه و تضمین اعطاء پرداخت تسهیلات مالی بپذیرد .

امین‌زاده تصریح ‌کرد: تنها دارای معدن کاران پروانه بهره ‌برداری است که به عنوان یک سند رسمی دولتی ازسوی سازمان صمت صادر می‌شود و طبق قانون می‌تواند به عنوان ضمانت برای دریافت تسهیلات از سوی معدن کار به بانک‌ها ارائه شود .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گفت : طبق برآوردهای صورت گرفته ، در صورت حمایت بانک‌ها و موسسات مالی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی تا ۳۰ درصد رشد خواهد داشت .

در آذربایجان شرقی انواع مواد معدنی فلزی طلا ، مس ، آهن و غیر فلزی دیاتومیت ، انواع خاک های صنعتی ، ورمیکولیت ، سنگهای تزئینی ، سنگ های آذرین ، معادن شن و ماسه و سنگ لاشه در حال استخراج است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار