انهدام 2 باند سازمان یافته قاچاق و کشف 7.5 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان از کشف هفت تن و ۴۹۱ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و تریاک سوخته و انهدام ۲ باند سازمان یافته قاچاق دراین استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
انهدام 2 باند سازمان یافته قاچاق و کشف 7.5 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس سردار احمد طاهری در این باره اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان های "سراوان" و "زاهدان" با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، ۲ تیم از اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال ۲ محموله بزرگ موادمخدر از شهرستان های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: در این رابطه ظهر دیروز مأموران انتظامی زاهدان در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصی، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با ۲ دستگاه وانت تویوتا در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در مسیر «جون آباد» به سمت« کورین» بودند، شناسایی و به آن‌ها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که با آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را برخود تنگ دیدند و با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

وی خاطرنشان کرد: طی این عملیات ضمن به هلاکت رسیدن یک سوداگر مرگ و دستگیری چهار قاچاقچی، در بازرسی از خودروهای توقیف شده یک تن و ۸۹۱ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش، چهار تیغه خشاب و ۷۴ تیر فشنگ جنگی کشف شد.

سردار طاهری ادامه داد: در ادامه این عملیات، شب گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر «سراوان» نیز با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان، یک تیم دیگر از اعضای این باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله ۲ دستگاه خودروی وانت تویوتا در مناطق کوهستانی و صعب العبور "آب انار" این شهرستان در حال انتقال مقادیر قابل توجهی مواد افیونی بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

وی تصریح کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و پس از سه ساعت درگیری شدید، با به آتش کشیدن خودروهای حامل مواد و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات، جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودروهای توقیفی ۵ تن و ۶۰۰ کیلو تریاک و تریاک سوخته شامل ۳ تن و ۱۳۴ کیلو و ۴۰۰گرم تریاک و ۲ تن و ۴۶۵ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک سوخته کشف کردند.

وی گفت: نیروی انتظامی با تمام توان در گلوگاه ها و ورودی های قاچاق مواد مخدر سیستان و بلوچستان حضور فعال دارد و در راه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار