شناسایی 173 مورد مالاریا در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از شناسایی 173 مورد مالاریا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی 7 ماه گذشته خبر داد که 84 درصد این بیماران از اتباع خارجی هستند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی 173 مورد مالاریا در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی با بیان این که ورود و خروج غیر قانونی اتباع بیگانه از مبادی غیر قانونی یکی از عوامل شیوع و بروز بیماری های واگیر به ویژه مالاریاست اظهار کرد: سراوان نقطه عطف مبارزه با مالاریا در استان سیستان و بلوچستان است و با توجه به مرزهای متعدد تمرکز خودمان را به کنترل مالاریا در این منطقه اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: همکاران ما در پست های مراقبت مرزی مک سوخته، حق آباد و گراوانی در سراوان و همچنین در پست مراقبت مرزی میل 72 خدمات گسترده ای در راستای کنترل مالاریا ارائه می دهند و با استفاده از کیت های تشخیص سریع بیماری به محض شناسایی موارد مبتلا اقدامات سریع درمانی را برای آنان انجام می دهند و سالهاست که مرگ ناشی از مالاریا نداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: درشهرستان سراوان به تنهایی 145 مورد مالاریا شناسایی گردیده اند که غالبا اتباع خارجی بوده اند که تعداد زیادی درمان و عده ای نیز تحت درمان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار