تامین بازار گوشت به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد

تهران(پانا)-طبق اعلام ستاد تنظیم بازار تامین و تنظیم بازار گوشت قرمز تا مرحله عمده‌فروشی به قیمت مصوب به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تامین بازار گوشت  به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد تنظیم بازار با توجه به تصمیمات جلسه ستاد اقتصادی دولت برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی مبنی بر همکاری مستقیم دو وزارتخانه صنعت و جهاد کشاورزی و تقسیم مسوولیت‌ها برای تامین کالاهای اساسی کشور، مقرر کرد: درخصوص تامین گوشت قرمز (همانند مرغ و تخم‌مرغ در مصوبه ستاد اقتصادی دولت) مسوولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی تامین، تولید، عرضه و تنظیم بازار گوشت تا مرحله عمده‌فروشی به قیمت مصوب بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و در مرحله توزیع و خرده فروشی بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت با محوریت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باشد.

در این راستا، شرکت پشتیبانی امور دام و مجاز است با رعایت جلوگیری از افزایش قیمت بازار گوشت قرمز با مکانیزم خرید داخلی اقدام کند.

مسوولیت تصمیم‌گیری درباره صادرات و واردات گوشت قرمز از جمله تعیین عوارض یا ممنوعیت بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و وزارت صنعت همکاری لازم درخصوص تنظیم بازار گوشت قرمز را با وزارت جهاد کشاورزی خواهد داشت.

همچنین ستاد تنظیم بازار مقرر کرد مسوولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی تامین، تولید و واردات انواع نهاده‌های کشاورزی و دام و طیور، انواع بذر، سموم، کنجاله، جو، ذرت و تعیین اولویت تخصیص و تامین ارز و ترخیص، به همراه توزیع و نظارت بر آن، بر عهده وزارت جهاد کشاورزی باشد و همچنان فرایند ثبت سفارش نهاده‌های دامی جو، ذرت و کنجاله توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار