دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: هزاران سلیمانی همچون ققنوس از خاکستر تو زاده می‌شوند

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: هزاران سلیمانی همچون ققنوس از خاکستر تو زاده می‌شوند

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم مائده ذاکری دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان هرمزگان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« من هم شهید سلیمانی دیگر ...

سلام ای سردار آسمانی

سلام ای مرد شب‌های تاریک ایران

هنوز هم‌صدای قدم‌های شبانه‌ات را به یاد دارم، صدایی که در سکوت فریاد میزند تو پاسدار ایرانی لبخندهایت را که با کوچک و بزرگ، پیر و جوان همیشه خالصانه و مهربانانه بود. نشانه‌ای از سخاوت و مهربانی قلب بزرگ شما ...

آرشی که تیر خصم، جان از تن دلگیرش گرفت تا سرزمینمان دور از دست دیوان و ددان پاینده بماند. ای سردار آسمانی! ای آرشی که جانت را فدای ایران عزیزمان کردی!

شاید که تیر خصم دشمنان تو را از ما گرفته باشد، اما آرمان تو را هرگز، هرگز ... خون پاک تو پیمان میان ما را بیش‌ازپیش محکم‌تر کرده که تا زمانی که ایران و ایرانی پابرجاست هیچ‌گاه زیر بار زور و ظلم نمی‌رویم. ایستاده مردن هزار بار بهتر از ذلت

شاید گمان می‌کنند سردار ما را مثل لاله‌ای پرپر کرده‌اند، اما نمی‌دانند که ایران همچو ققنوسی باشکوه هر بار سر از خاکستر و خون برمی‌آورد و زیباتر و قوی‌تر از قبل پابرجا می‌ایستد، به قدرت مردمان آزاده و شهیدان والامقام یک سلیمانی شهید شد اما حالا هزاران سلیمانی از خاکستر تو زاده می‌شوند با قلبی پر از امید و ایمان، آماده‌ی پاسداری از ایران و ایرانی ...»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار