تشکیل مثلث کرونا در فیروزه

فیروزه(پانا)- با تشکیل مثلث شکست کرونا با سه ضلع بسیج، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در شهرستان فیروزه 134 پایگاه بسیج موجود در شهرستان تبدیل به پایگاه سلامت شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان فیروزه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان گفت: یکی از راه‌های مقابله با کرونا ویروس همکاری برون بخشی در راه آگاه سازی مردم است که باید از ظرفیت همه مردم برای غلبه بر این بیماری استفاده کرد .

پاسدار علی رستمی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در کمک رسانی بسیج به نیروهای بهداشت و درمان گفت : در همین رابطه 134 پایگاه بسیج موجود در شهرستان تبدیل به پایگاه سلامت خواهند شد تا بتوانیم با یاری خداوند و همراهی مردم گامی موثر در شکست ویروس کرونا برداریم.

جواد مسیح آبادی معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده علوم پزشکی نیشابور با تشکر از زحمات و همکاری های گذشته بسیج شهرستان گفت: اکنون که در جنگ نابرابر با کرونا قرار داریم خواستار استفاده از ظرفیت های اجتماعی بسیجیان همیشه در صحنه و معلمین بومی در بعد خانوار به عنوان سفیران سلامت و ایجاد ارتباط در راستای کنترل و پیشگیری کرونا ویروس هستیم.

وی افزود: در این طرح، با آموزش اعضای پایگاه های بسیج هر روستا توسط بهورزان و مراقبین سلامت، خانوارهای روستا بین بسیجیان پایگاه تقسیم و در خصوص آموزش، اطلاع رسانی کوید 19 و همچنین بیماریابی با بهداشت همکاری می کنند.

ابراهیم حیدری مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه هم از آمادگی همکاری معلمان و دانش آموزان فیروزه ای بعنوان سفیران سلامت برای اطلاع رسانی و آموزش خانواده ها در بستر شبکه شاد توسط فرهنگیان شهرستان خبر داد.

به گفته مجید خجسته پور؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزه، در این پایگاهها پس از شناسایی افراد مشکوک بیماری، برای نمونه گیری به مراکز نمونه گیری ۲۴ ساعته کرونا ویروس در شهر فیروزه ومرکز نمونه گیری ۱۶ساعته در مرکز خدمات جامع سلامت شهر همت آباد برای مراحل درمان معرفی می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار