سهمیه ماهیانه گندم سیستان و بلوچستان 3000 تن افزایش یافت

زاهدان (پانا) - سهمیه ماهیانه گندم سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه آرد و نان استان که با حضور مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایران به صورت ویدئوکنفراس برگزار شد، سه هزار تن افزایش یافت و به ۳۸ هزار تن رسید.

کد مطلب: ۱۱۳۷۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
سهمیه ماهیانه گندم سیستان و بلوچستان 3000 تن افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه آرد و نان سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایران به صورت ویدئوکنفراس برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس سرشماری جمعیت سال ۹۵ جمعیت استان حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هزار نفر است و سرانه آرد به ازای هر نفر حدود ۱۰ کیلو گرم است که در مقایسه با استان های دیگر در ردیف ششم قرار داریم.

ماندانا زنگنه افزود: از سویی بالاترین نرخ رشد جمعیت در کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: با توجه به سطح درآمد پایین خانوارهای سیستان و بلوچستان و نرخ رشد جمعیت که باعث شده قوت غالب مردم نان باشد و از سویی وجود تعداد قابل توجهی فاقدین شناسنامه و همچنین اتباع بیگانه در استان که مستلزم خدمات هستند، نیاز است که در میزان سرانه آرد و نان تجدیدنظر شود و این میزان از ۱۰ کیلوگرم به ۱۲ کیلوگرم افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همچنین با تقدیر از زحمات شرکت غله و خدمات بازرگانی ایران از اقداماتی که برای بهره برداری و بالفعل کردن ظرفیت های بندر چابهار انجام شده تقدیر کرد و افزود: انتظار داریم شاهد ورود تعداد بیشتری از کشتی های حامل کالاهای اساسی به بندر چابهار باشیم که این موضوع منجر به بهره‌برداری از ظرفیت‌های بندری چابهار و انبارهای ایجاد شده و همچنین رونق ناوگان حمل و نقل خواهد شد.

گفتنی است سه هزار تن گندم اضافه شده به سهمیه استان پس از تبدیل به آرد و سبوس گیری به 2 هزار و 550 تن خواهد رسید. همچنین کارخانه‌های آرد استان موظف شدند درصد سبوس گیری آرد را از ۱۸ به ۱۵ درصد و آرد خام روستایی را به ۱۲ درصد کاهش دهند که این امر نیز منجر به افزایش آرد تولیدی و افزایش سرانه آرد استان خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار