مدیر دبیرستان شهید‌ بهشتی ناحیه یک شهرری؛

کار تیمی دانش‌آموزان و کادر مدرسه از جمله عوامل موفقیت آنها در کنکور سراسری است

شهرری(پانا) - دبیرستان شهید‌بهشتی ناحیه یک شهرری، با کسب قبولی 32 درصد از دانش‌آموزان رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف، 24 درصداز دانش آموزان رشته تجربی در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی روزانه در کنکور سراسری سال 99، پرچم‌دار این افتخار بزرگ در سطح منطقه است.

کد مطلب: ۱۱۳۷۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
کار تیمی دانش‌آموزان  و کادر مدرسه  از جمله عوامل موفقیت آنها در کنکور سراسری است

نتایج پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری هرسال در بخش آموزش مدارس هر منطقه یکی از ملاک‌های جایگاه علمی دانش‌آموزان آن مدرسه به حساب می‌آید، و به بهانه درخشش دانش‌آموزان دبیرستان شهید‌بهشتی ناحیه یک شهرری گفتگویی با مدیر این دبیرستان انجام دادیم تا از دلالیل موفقیت دانش‌آموزان این مدرسه بیشتر بدانیم.

- در ابتدا برنامه‌ریزی‌های انجام شده از طرف کادر مدرسه که در موفقیت دانش‌آموزان موثر بوده است را تشریح کنید.

گودرزی یکی از عوامل اصلی موفقیت دانش‌آموزان را کار تیمی آنها و کادر مدرسه ذکر کرد که از جمله آن واحد مشاوره دبیرستان از بدو ورود تا انتهای دوره تحصیلی آنها است.

او ادامه داد: همچنین فعالیت‌های دوره دوازدهم را به سه بخش تقسیم کرده‌ایم؛ بخش اول برگزاری هشت هفته کلاس در طول تابستان است که شامل یک دوره مطالعاتی یک هفته‌ای و سپس برگزاری آزمون‌های پایان‌دوره می‌باشد. بخش دوم از ابتدای مهرماه تا شروع امتحانات دی‌ماه می‌باشد که شامل دوره مطالعاتی و جمع‌بندی آزمون‌های جامع این دوره است. بخش سوم نیز بعد از امتحانات نیم‌سال اول تا روز برگزاری کنکور در نظر گرفته شده که در آن دوره مطالعاتی طلایی گنجانده شده که شامل اردوی مطالعاتی تعطیلات نوروز می‌باشد، این بخش برای دانش‌آموزانی که احیانا از بقیه عقب افتاده‌اند بسیار مفید است و می‌توانند خود را در این مرحله به سطح آنها برسانند.

گودرزی تاکید کرد: از دیگر فعالیت‌های مفید برای دانش‌آموزان، برگزاری حدود ده کارگاه کاربردی توسط مشاوران مدرسه است که اصول و روش خلاصه‌نویسی، روش و فواصل زمانی مرور درس‌ها و روش صحیح مطالعه، اصول و روش‌های تست‌زنی و روش تحلیل آزمون، تکنیک‌های افزایش دقت، استراتژی و برنامه‌ریزی مطالعه و توصیه‌های کاربردی از جمله آنها می‌باشد. از طرفی کادر مدرسه تقریبا هر سه روز یکبار قبل از کنکور اصلی، آزمون‌هایی را جهت شبیه‌سازی کنکور برای دانش‌آموزان برگزار می‌کند.

- اوقات فراغت دانش‌آموزانی که در آستانه آزمون سراسری قرار دارند چگونه برنامه‌ریزی می‌شود و میزان ساعات مطالعه آنها چقدر است؟

او پاسخ داد: ساعت مطالعه و استراحت دانش‌آموزان شخصی‌سازی شده است و هر یک بر اساس توانایی ذهنی و بدنی و میزان نیاز خود و همان‌گونه که توسط مشاوران آموزش دیده‌اند، برنامه‌ریزی می‌کنند.

در تدریس غیر‌حضوری دبیران زمانی چند‌ برابر زمان تدریس حضوری صرف می‌کنند

- تدابیرکادر شما در ایام خاص شیوع بیماری کرونا چه بوده تا دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی نشوند و تا زمان برگزاری آزمون همچنان در رصد کادر دبیرستان باشند؟

گودرزی در پاسخ به این سوال گفت: برنامه مدرسه در شرایط خاص شیوع بیماری نیز همانند سایر ایام است ولی از لحاظ پیشگیری از بیماری، سعی کرده‌ایم کلاس‌ها را به صورت غیر‌حضوری و آنلاین برگزار کنیم تا بتوانیم این دوران را به سلامت پشت‌سر بگذاریم.

- امسال شرایط تحصیلی دانش‌آموزان به‌طور غیر‌حضوری سخت شده، تفاوت برنامه‌ریزی درسی به‌ویژه برای دانش‌آموزانی که سال آینده با کنکور‌سراسری روبرو هستند، چیست؟

او گفت: به دلیل برگزاری غیر‌حضوری کلاسها، شرایط کمی سخت‌تر شده چرا‌که دانش‌آموز قبلا با حضور در کلاس و ارتباط مستقیم با معلم و سایر هم‌کلاسی‌ها، از راندمان یادگیری بالاتری برخوردار بود. همچنین همکاران ما جهت آموزشی که در حالت حضوری مثلا ده دقیقه طول می‌کشید، حالا لازم است چند برابر زمان بیشتر صرف کنند تا بتوانند همان مطالب را از راه دور منتقل کنند. از سویی دیگر در این شرایط رصد کردن و پی‌جویی دانش‌آموزان از طرف مشاوران، به دلیل عدم حضور فیزیکی آنان کمی سخت‌تر شده که آن هم با تدابیر اندیشیده شده به یاری خدا به سرانجام می‌رسانیم.

گودرزی در پایان این دست‌آوردهای علمی را حاصل تلاش دانش‌آموزان، معلمان، کادر اجرایی و همکاران اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری دانست و از خانواده بزرگ آموزش و پرورش این منطقه تشکر و قدردانی کرد.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار