توصیه‌های کرونایی؛ کیف خود را بر روی زمین یا سطوحی که در معرض لمس عمومی است قرار ندهید

تهران (پانا) - شیوع ویروس کرونا در کشور روندی صعودی دارد و همچنان پیشگیری از ابتلا به کرونا مهم‌ترین اصل برای مقابله با این ویروس به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۱۳۷۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های کرونایی؛ کیف خود را بر روی زمین یا سطوحی که در معرض لمس عمومی است قرار ندهید

طبق اعلام وزارت بهداشت اکنون 31 استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار بیماری کرونا قرار دارند و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ظهر روز گذشته (یکشنبه 18 آبان ماه) تعداد ۶۸۲ هزار و ۴۸۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۲۹۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که روند شیوع بیماری کرونا در کشور صعودی است و موج سوم این بیماری نیز آغاز شده است و بنا به گفته مسئولان وزارت بهداشت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم رو به کاهش است اما نباید فراموش کرد که همچنان درمان بیماری کرونا داروی خاص و واکسنی ندارد و مراقبت و پیشگیری بهترین راه مقابله با این بیماری است.

به منظور پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس، رعایت نکات بهداشت فردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

1. مرتب دست‌های خود را بشویید

2. فاصله (ایمن) را در اجتماعات حفظ کنید

3. به چشم‌ها، بینی و دهان خود دست نزنید

4. بهداشت تنفسی را رعایت کنید

5. گوشی همراه، خود را در خارج خانه از جیب خود خارج نکنید.(مگر در شرایط اضطراری)

6. عینک و ساعت مچی خود را در خارج خانه از جلوی چشم خود بر ندارید و از مچ خود خارج نکنید.(مگر در شرایط اضطراری)

7. چنانچه حلقه یا انگشتر در دست دارید در هر بار شستن دست با دقت انگشتر را نیز با آب و صابون شستشو دهید

8. دسته کلید را صرفاً زمان رسیدن به درب ورودی منزل یا محل کار از جیب و یا کیف خود خارج سازید

9. در هر بار مراجعه به منزل در ابتدای ورود بلافاصله بعد از شستن دست‌ها تمامی وسایل شخصی مانند گوشی موبایل، عینک، حلقه و انگشتر، ساعت، کیف و دسته کلید را با یک تکه پنبه آغشته شده به یک ماده ضدعفونی کننده مانند الکل رقیق شده تا ۷۰ درصد یا محلول سفید کننده رقیق شده تمیز کنید.

10. چنانچه در محل کار و یا منزل از وسایلی مانند لپ تاپ، کامپیوتر یا تبلت استفاده می‌کنید هر روز آنها را یکبار قبل از استفاده و یکبار بعد از استفاده با یک تکه پنبه آغشته شده به یک ماده ضدعفونی کننده مانند الکل رقیق شده تا ۷۰ درصد یا محلول سفید کننده رقیق شده تمیز کنید.

11. چنانچه کیف پول یا کیف دستی، کیف جای لپ تاپ یا مدارک همراه خود از منزل خارج می‌کنید، حتی الامکان هیچ جا بر روی زمین و یا سطوحی که به نظرتان در معرض لمس عمومی است قرار ندهید؛ در دست بگیرید یا در صورت نشستن بر روی پای خود بگذارید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار