نیکبخت: پدافند غیرعامل یکی از محورهای اصلی امنیت ملی است

تهران (پانا) - جلسه مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷ با مسئول عملیات ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۷ شهر تهران با حضور مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه و اعضای کمیته پدافند غیر عامل تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
نیکبخت: پدافند غیرعامل یکی از محورهای اصلی امنیت ملی است

به گزارش کارشناس اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ۱۷؛مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه یکی از محورهای اصلی امنیت ملی را بحث پدافند غیرعامل توصیف کرد و با اشاره به سپری شدن هفته پدافند غیرعامل افزود: به منظور حفظ سرمایه ملی بازدارندگی و پیشگیری از آسیب ها در هنگام بروز حوادث فعالیت های پدافندی و آموزشی نباید محدود به هفته خاص پدافند غیرعامل شود. برای مثال همانگونه که امروز مشاهده می شود شروع بیماری کرونا در کل جهان مشکلات جدیدی را ایجاد کرده که در موضوع پدافند زیستی اگر آموزش های لازم جهت مقابله با چنین شرایطی آموزش داده شود، آسیب ها و مشکلات کاهش خواهد یافت.

در ادامه نیکبخت افزود: حفظ توان سیستم جهت ادامه فعالیت ها و تداوم عملیات خدمت رسانی از اهداف دیگر پدافند غیرعامل است که می توان با مدیریت زیرساخت ها در شرایط بحران عملکرد بهتری را به نمایش گذاشت.

نیکبخت با اشاره به برگزاری مانور زلزله در سال گذشته افزود: به همت مدیران مدارس منطقه ۱۷ و ستاد مدیریت بحران شهرداری، سال گذشته مانور زلزله بصورت مطلوب در مدارس انجام گرفت، ارزیابی های به عمل آمده نشان می‌دهد که برگزاری چنین مانورهایی گامی موثر در فرایند آگاهی بخشی به دانش آموزان و اولیای محترم خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت های شبکه تعاملی شاد در امر اطلاع رسانی و آموزش و پرورش افزود: امروز به همت و تلاش وزارت محترم آموزش و پرورش پیشرفت های خوبی در حوزه فناوری اطلاعات صورت گرفته است و موجب شده است آموزش و پرورش از شبکه اطلاع رسانی و آگاهی مطلوبی برخوردار باشد و به امید خدا با بهبود زیر ساخت ها بهترین نوع خود خواهد شد.

نیکبخت در ادامه افزود: آموزش و پرورش منطقه ۱۷ در تلاش است با افزایش تعاملات دو طرفه در بستر شبکه شاد رابطه عمیق و تاثیرگذاری را با خانواده ها منطقه برقرار نماید تا بتواند در امر آموزش و پرورش نسل جوان بیش از پیش موثر باشد. در مبحث آموزش های پدافندی نیز می‌توان در بستر همین شبکه اقدامات خوبی را انجام داد. برگزاری مسابقات ویژه دانش‌آموزان در این زمینه نیز عامل موثر در ایجاد انگیزه در امر آموزش باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار