تعیین شاخص‌های جامع برای اعمال محدودیت‌های کرونایی

تهران (پانا) - چهل و سومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا عصر یکشنبه ۱۸ آبان ماه به ریاست حسین ذوالفقاری در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تعیین شاخص‌های جامع برای اعمال محدودیت‌های کرونایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور در این جلسه ضمن مرور اقدامات و تصمیمات گذشته، گفت: طی جلساتی که با وزارت بهداشت داشتیم، مقرر شد تا شاخص های جامع برای دسته بندی شهرها و اعمال محدودیت‌ها تعیین شود.

وی افزود: این شاخص ها در چند بخش تقسیم بندی شهرها براساس رنگ (سه رنگ بحرانی، قرمز و زرد) با اعمال محدودیت‌ها در ۶ حوزه اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، آموزشی، حمل و نقل و کسب و کار خواهد بود. همچنین ضمانت های اجرایی و مجری اعمال این محدودیت ها نیز مشخص خواهد شد.

ذوالفقاری هدف از این شاخص بندی ها را ایجاد چارچوبی برای ستادهای استانی مدیریت کرونا برای مدیریت و اعمال محدودیتها در هر شهری براساس وضعیت آن اعلام کرد و گفت: با تعیین شاخص های جامع، ستادهای استانی مسئول اعمال محدودیت‌های متناسب با وضعیت شهر خواهند بود.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: براین اساس مقرر شده است که وضعیت شهرها براساس شاخص هایی تعیین و در سایت وزارت بهداشت به صورت آنلاین اعلام شود تا بر آن اساس اطلاع رسانی و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با این روش به دنبال جلوگیری از تصمیم گیری مقطعی و موردی در ستاد ملی هستیم تا بتوانیم نسخه قابل اجرایی تا پایان سال داشته باشیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه به حدی درگیر تصمیم گیری و تصمیم سازی ها هستیم که فرصت اجرای تصمیمات را نداریم، افزود: بایستی با ترسیم شمای کلی، پروتکلهای بهداشتی دقیق و مشخص شده ای را تا پایان سال اجرا کنیم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تشریح نحوه تقسیم بندی شهرها در سه وضعیت بحرانی، قرمز و زرد گفت: برای هر کدام از این وضعیت ها مصادیقی در نظر گرفته شده است که میزان بستریها، میزان فوتی ها، ضریب تختهای بیمارستانی اشغال شده و نسبت ابتلای شهروندان به جمعیت شهر از آن جمله اند و یک شهر با داشتن هر یک از این مصادیق در دسته بندی زرد، قرمز یا بحرانی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت شهرها طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت و درمان در سایت این وزارت خانه هر دوشنبه به روزرسانی خواهد شد و استانها بر این اساس نسبت به اعمال محدودیت‌های تعیین شده از فردای همان روز( صبح سه شنبه) اقدام خواهند کرد که تا هفته بعد ادامه خواهد داشت و در هفته بعد، با اعلام مجدد وضعیت‌ها، یکی از سه حالت تشدید محدودیت ها، کاهش محدودیت ها و تداوم محدودیتها را در شهرها خواهیم داشت.

ذوالفقاری گفت: پس از اجرای این طرح، مردم می توانند ضمن مراجعه به سایت وزارت بهداشت از وضعیت شهرها مطلع شوند و در صورت نیاز به تردد یا سفر بین شهرها؛ در جریان محدودیتهای تردد و عبور و مرور و سایر محدودیتهای اعمالی در شهرها قرار گیرند و براین اساس تصمیم گیری کنند.

براساس گفته رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی محدودیت‌های هر سه وضعیت زرد، قرمز و بحرانی تعیین و برای تصمیم گیری نهایی به ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه خواهد شد.

گفتنی است؛ مصوبات کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا پس از بررسی و ارزیابی نهایی در ستاد ملی کرونا، از سوی ستاد ملی مصوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار