کشف بیش از ۲۰ تن موادمخدر در دهه اول آبان ماه

تهران (پانا) - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۲۰ تن موادمخدر در کشور در اول تا ۱۰ آبان ماه خبر داد و گفت طی این مدت ۴۷۰ دستگاه خودرو و ۱۳ قبضه سلاح توقیف شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۷۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کشف بیش از ۲۰ تن موادمخدر در دهه اول آبان ماه

به گزارش ستاد مبارزه با موادمخدر، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات این بازه زمانی ۲۰هزار و ۴۰۷ کیلوگرم است، افزود:این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که۲۲هزار و ۹۳۱کیلوگرم اعلام شد، حدود ۱۱درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: ۱۵هزار و ۷۴ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک است که ۷۴ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد درباره میزان سایر موادمخدر کشف شده، گفت: همچنین از این میزان ۴۵۳ کیلوگرم گراس، ۲۸۵۲ کیلوگرم حشیش، ۱۲۶ کیلوگرم هروئین، ۱۰۰ کیلوگرم شیشه، ۶۳۴ کیلوگرم مرفین و ۱۱۶۸ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اضافه کرد: طی این مدت، ۶ هزار و ۸۷۴ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و بویژه در طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند، از این تعداد ۴ هزار و ۱۷۳ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و دو هزار و ۶۱۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند که در میان دستگیرشدگان، ۹۰ نفر از اتباع بیگانه بودند.

وی تاکید کرد: بالغ بر ۸۱ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است که بیشترین حجم کشفیات با ۴ هزار و ۶۲۰ کیلوگرم یعنی معادل ۲۳ درصد کشفیات کشور مربوط به استان کرمان است.

اصلانی افزود: سیستان و بلوچستان با سه هزار و ۹۸۱ کیلوگرم، خراسان جنوبی با سه هزار و ۱۳۰ کیلوگرم، هرمزگان با یک هزار و ۷۴۱ کیلوگرم، اصفهان با یک هزار و ۵۴۵ کیلوگرم، یزد با ۸۲۴ کیلوگرم و فارس ۷۶۵ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد اضافه کرد: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۵ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی با یادآوری اینکه طی این مدت ۴۷۰ دستگاه خودرو و ۱۳ قبضه سلاح توقیف شد، اظهار داشت: همچنین ۵۷ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۵ درصد انتظامی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار