صدراعظم نوری: «آب» در شهرداری تهران متولی ندارد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت لایحه تاسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی گفت: چه موضوعی مهم‌تر از آب و محیط زیست در شهر تهران از لحاظ فوریت وجود دارد؟ در شهرداری تهران آب متولی ندارد. همه چیز در این مجموعه متولی دارد جز آب.

کد مطلب: ۱۱۳۷۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
صدراعظم نوری: «آب» در شهرداری تهران متولی ندارد

زهرا صدر اعظم نوری در جریان بررسی یک فوریت لایحه تاسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی گفت: وقتی از آب صحبت می‌کنیم درباره همه ابعاد آن بحث می‌کنیم. وقتی نزولات جاری می‌شود، باید در کانال و مسیری قرار گیرد و به مقصد برسد. نزولات آسمانی و جاری شدن آن نیاز به متولی دارد و متولی آن وزارت نیرو نیست.

نوری ادامه داد: وقتی سیلی رخ می‌دهد و خرابی به بار می‌آید اصلا وزارت نیرو پاسخگو نیست. وظیفه این وزارتخانه تامین آب مصرفی شهروندان است، اما اینکه مسیل‌هایی که بتواند دبی آب را پاسخ دهد، لایروبی به موقع انجام دهد و مواردی از این دست با این وزارتخانه نیست.

این عضو شورای شهر تهران گفت: اتفاقی که اکنون در شهرداری می‌افتد اصلا نگاه محیط زیستی ندارد و بحث محیط زیست و نداشتن متولی آب مهمترین فوریت و اولویت‌هایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند، ضمن اینکه اکنون هزینه‌های زیاد غیرضروری در این حوزه داریم که اگر یکپارچه شود از آن‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این سازمان در اصلاح ساختار نیز دیده شده بود، گفت: در بحث اصلاح ساختار هم این مساله مطرح بود و برای چابک‌سازی ساختار، این اقدام لازم است.

نوری گفت: محیط زیست در شهرداری و تهران مظلوم است. اصلا محیط زیست در دنیا مظلوم است، چه برسد به کشور ما! در تهران هفت رود دره داریم که اگر در دنیا، یکی از آن‌ها را داشته باشند روی سر خود می‌گذاشتند اما اینها چون متولی نداشته‌اند، امروز باعث شرمندگی است که بگوییم وضعیت رود دره کن و فرخزاد و سایر رود دره‌ها به گونه‌ای است که اکنون می‌بینیم. در نتیجه برای حفظ و نگهداری از روددره‌ها و جلوگیری از بارگذاری‌هایی که به نادرستی در آنها انجام می‌گیرد، جلوگیری از هزینه‌های تکراری و غیر ضروری، باید یک تشکیلات یکپارچه ایجاد شود.

نوری تاکید کرد: کارهای حاکمیتی در شهرداری باید ذیل سازمان و ساختار شهرداری تعریف شود و در نتیجه دوستان به آن رای موافق بدهند.

در نهایت این لایحه با 13 رای موافق به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار