شاهین امین: با وجود دشواری‌ها، سینمای دفاع مقدس آثار پرمخاطب دارد

تهران (پانا) - یک منتقد سینما معتقد است فیلم‌های محمدحسین مهدویان نمونه‌های موفق از سینمای پرمخاطب و صاحب دیدگاه هستند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
شاهین امین: با وجود دشواری‌ها، سینمای دفاع مقدس آثار پرمخاطب دارد

«شاهین امین» منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، گفت: «ما نه فقط در سینمای دفاع مقدس بلکه در ژانرهای دیگر هم آثار هنرمندانه‌ای که قدرت جذب مخاطب داشته باشند، کم نداشتیم. به عنوان مثال در فیلم سینمایی «سفر به چذابه» (رسول ملاقلی پور) هم شاهد یک ساختار مدرن و ویژه هستیم، هم اثری منسجم را می‌بینیم که برای مخاطب حرف‌هایی دارد. فیلم ون «مهاجر» (ابراهیم حاتمی‌کیا)، «کیمیا» و «سرزمین خورشید» (احمدرضا درویش) هم از این قاعده مستثنی نبوده و درعین ساختار درست، به شدت جذاب و پر کشش هستند.»

این منتقد بیان کرد: «نکته حائز اهمیت اینکه یک فیلم، حتی با داشتن ساختار درست و پیام ارزشمند، نیازمند عوامل دیگری برای دیده شدن و موفقیت است. نوع تبلیغات، شرایط اکران، تنوع ژانر، قالب درست ارائه و... تاثیر بسزایی در دیده شدن یک اثر خوب دارد.»

وی افزود: «سینمای ما قابلیت بیشتری برای تولید فیلم خوب و پرمخاطب دارد، اما به دلایلی این اتفاق نمی‌افتد. دلیل اول سختگیری‌های زمان تولید برای آثاری است که مشابهش سال‌ها پیش ساخته شده، اما این روزها برخی سلیقه‌ها با چنین تولیداتی موافق نیستند. دلیل دوم هزینه بالای فیلمسازی به خصوص در سینمای دفاع مقدس است که باعث می‌شود تهیه کننده خوب کمتر در این حوزه ریسک کند.»

امین ادامه داد: «شرایط تغییر کرده و به سختی می‌شود آثاری مثل «باشو، غریبه کوچک»، «از کرخه تا راین» و یا «سفر به چذابه» در حوزه سینمای دفاع مقدس ساخت.»

این منتقد در پایان تاکید کرد: «با این شرایط آثار قابل قبولی مثل «ایستاده در غبار» یا «درخت گردو» (محمدحسین مهدویان) را نباید از یاد برد. فیلم تازه مهدویان اثری است که نه تنها ساختار و پیکره منسجمی دارد، بلکه می توان پیش‌بینی کرد اکران موفقی داشته باشد، مردم آن را بپسندند و پیامش را درک کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار