آیا کروناویروس، عامل کاهش میزان باروری است؟

تهران (پانا) - وزارت بهداشت کشور ژاپن، تخمین زده است که در سال جاری حدود ۸۴۵ هزار نوزاد متولد شده است که نسبت به سال گذشته، ۲۰ هزار تولد، کمتر است و این موضوع برای پنجمین سال متوالی ادامه داشته است.

کد مطلب: ۱۱۳۷۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آیا کروناویروس، عامل کاهش میزان باروری است؟

به‌گزارش تایمز، زنگ‌های هشدار به دلیل بحران باروری ژاپن به صدا درمی‌آیند، زیرا پیش‌بینی می‌شود با شیوع بیماری همه‌گیر کووید -۱۹ این شرایط بدتر خواهد شد. دولت هشدار داده است که در صورت ادامه روند فعلی، سال آینده احتمالا کمتر از ۸۰۰ هزار نوزاد متولد شوند.

کشور ژاپن، بیش از یک‌میلیون تولد جدید را فقط در سال ۲۰۱۵، به ثبت رسانده، اما از آن زمان، این آمار در حال کاهش است. موارد بارداری گزارش‌شده در سراسر این کشور، ۱۱.۴ درصد در ماه مه و جولای، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش‌یافته و تعداد پرونده‌های بارداری نیز برای هفت ماه اول سال، با ۵.۱ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۵۱۳ هزار و ۸۵۰ پرونده رسیده است.

تتسوشی ساکاموتو، در این بررسی و پاسخ به کاهش میزان زادوولد در ژاپن اظهار کرد: تصور می‌کنم که شیوع ویروس کرونا، باعث نگرانی افراد بسیاری درباره باردارشدن، زایمان و تربیت کودکان شده است. فشارهای مالی ناشی از عدم اطمینان شغلی، ممکن است افراد را درباره ازدواج و فرزندآوری به فکر وادارد.

نرخ کلی بیکاری در ماه سپتامبر در بالاترین سطح سه‌ساله و سه درصد بود که برای جوانان بیکار در سنین باروری افزایش داشته است. افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله با ۴.۸ درصد بالاترین نرخ بیکاری را در بین تمام گروه‌های سنی دارند.

بی‌ثباتی اقتصادی و همچنین رعایت فاصله فیزیکی برای کاهش انتقال بیماری کووید- ۱۹ منجر به تاخیر در ازدواج شده است. به‌طوری‌که این آمار در ماه مه و جولای، ۳۶.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

همچنین، درمان‌های باروری که اغلب میلیون‌ها ین هزینه دارد، قرار است تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرد و افزایش کمک‌هزینه برای ازدواج نیز قرار است در نظر گرفته شود.

محققان افزودند: شواهد حاکی از این است که جوانان ازنظر اقتصادی فقیرتر می‌شوند و این موضوع در ازدواج و فرزندآوری آنان تاثیر دارد و این روند با بحران کروناویروس تسریع خواهد شد.باید سیاست‌هایی فراتر از حمایت از تربیت کودک و کمک مالی برای جوانان ارائه شود و در غیر این صورت، تاثیری در افزایش ازدواج وجود نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار