حمیدی در دهمین گفت و گوی هفته پاسخ داد

کدام درس در امتحان نهایی دانش‌آموزان بالاترین نمره را دارد؟

تهران (پانا) - اعضای شورای معاونان در دهمین  گفت‌وگوی هفته به تببین و تشریح بستر همکاری‌ها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداختند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
کدام درس در امتحان نهایی دانش‌آموزان بالاترین نمره را دارد؟

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در دهمین گفت و گوی هفته که با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و مدیران ٧۶٠ منطقه آموزش و پرورش کشور و بر بستر شبکه و به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد، به تشریح و تببین بستر همکاری ها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداختند که مطالب مطرح شده در این نشست به شرح زیر است:

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی: یکی از هدف های نشست های گفت و گوی هفته جریان سازی اجتماعی برای همسو کردن ظرفیت های فردی و سازمانی برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت است

علی باقرزاده با اشاره به زحمات و تلاش کادر درمان و قدردانی از آنان، اظهار کرد: امروز دهمین نشست از جلسات گفت و گوی هفته برگزار می شود که هدف آن جریان سازی اجتماعی برای همسو کردن ظرفیت های فردی و سازمانی برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت، ارتقای مهارت های مدیریتی، گفت وگوی کاربردی و مسئله محور، توسعه مشارکت ها و تبادل تجربیات و آموزش مدیران است.

وی افزود: ۶۵٠ مدیر آموزش و پرورش از مناطق مختلف آموزشی کشور و ٣٢ تن از مدیران کل آموزش و پرورش استان ها به همراه معاونان تربیت بدنی و سلامت در این نشست حضور دارند تا در حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طرح نکات و موضوعات لازم و بستر همکاری ها بپردازند.

معاون آموزش ابتدایی؛ امکان حضور دانش آموزان در مناطق عشایری و روستایی و کلاس اول و دوم دبستان در ستاد ملی مقابله با کرونا فراهم شود

رضوان حکیم زاده با اشاره به اینکه به دو مسئله ملی داریم، اظهار کرد: مسئله اول آموزش کلاس اولی و دومی هاست چرا که کودکان روی نیمکت سرمایه اصلی هستند.

وی افزود: پیش بینی کردیم که در مناطق کم خطر این دانش آموزان دو روز در هفته به مدرسه بروند اما حمایت هایی که باید از سوی متخصصان وزارت بهداشت صورت می‌گرفت انجام نشد و امروز ما برای آموزش این گروه از دانش آموزان احساس خطر می کنیم و درخواست داریم تا در ستاد ملی مقابله با کرونا به این موضوع نگاه ملی شود.

معاون آموزش ابتدایی با تاکید بر اینکه حمایت و همکاری وزارت بهداشت را می‌خواهیم، تصریح کرد: دومین مسئله ملی ما آموزش حضوری در مناطق عشایری و روستایی است ما اگر در این مناطق تبلت و موبایل هم داشته باشیم به دلیل کم سوادی والدین دانش آموزان آموزش خوبی نخواهند داشت.

وی افزود: با توجه به دغدغه عدالت آموزشی و اجتماعی که وجود دارد، ضروری است تا امکان حضور دانش آموزان در مناطق عشایری و روستایی و کلاس اول ودوم در ستاد ملی مقابله با کرونا را فراهم آوری شود.

معاون پرورشی و فرهنگی؛ جامع ترین و مترقی ترین طرح برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی طرح نماد است

علیرضا کاظمی اظهار کرد: جامع ترین و مترقی ترین طرح برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی طرح نماد است و این طرح با حمایت های وزیر آموزش و پرورش پیش می‌رود و امروز نماد به سامانه ای مجهز تبدیل شده است و نیمرخ آسیب های اجتماعی دانش آموزان و اطلس آسیب های اجتماعی مدارس را در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه از وزارت بهداشت می خواهیم که در این طرح حمایت ها وهمکاری لازم را با ما داشته باشند، گفت: اتصال سامانه نماد به سامانه سیب بسیاری از مشکلات را حل می کند و می توانیم پوشش بیمه ای دانش آموزان، آموزش تخصصی معلمان و راه اندازی نماد در درمانگاه فرهنگیان را با همکاری دو وزارتخانه داشته باشیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ اگر مداخلات بهنگام باشد معلولیت پنهان به معلولیت آشکار تبدیل نمی شود

سید جواد حسینی با اشاره به زمینه های همکاری وزرات های آموزش و پرورش و بهداشت اظهار کرد: بیشترین زمینه های همکاری بین دو وزارتخانه وجود دارد چرا که به لحاظ ساختار معاونت سلامت، شورای هماهنگی سلامت استان ها، مدارس مروج سلامت، نیروی انسانی مربی بهداشت و طرح های مشترک بهداشت و سلامت را در هر دو وزراتخانه داریم که پیوندها را عمیق تر می کنند.

وی افزود: همکاری این دو وزارتخانه می‌تواند کمیت و کیفیت طرح ها را بیشتر کند و جنبه الگویی برای سایر نهادها داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سبک زندگی باید در مدارس پیگیری شود،گفت:کرونا موضوعی بسیار پیچیده است که تمام ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده و سبک زندگی را تغییراتی داده است.

حسینی با اشاره به طرح مداخلات به هنگام طلایی، تصریح کرد: اگر مداخلات بهنگام باشد معلولیت پنهان به معلولیت آشکار تبدیل نمی شود و این طرح با جدیت به عنوان بسته تحولی پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح شناسایی مرحله اول است که در دوران پیش دبستانی و دبستان انجام می‌گیرد و امسال ٩٩درصد با بکارگیری ٢٠هزار نیروی انسانی شناسایی محقق شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: باید از بدو تولد این شناسایی ها صورت بگیرد و متاسفانه بین طرح ها و غربال گری ها هماهنگی نیست و درخواست میکنیم تا داده ها به هنگام و بموقع بین دو وزارتخانه انتقال داده شود.

حسینی با اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانش آموزان با نیازهای ویژه، اظهار کرد: سه هزار دانش آموز در این طیف داریم که آموزش و حمایت آنان همکاری بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی را می طلبد.

معاون تربیت بدنی و سلامت؛ استراتژی اول ما بر آموزش در بخش بهداشت و سلامت است

مهرزاد حمیدی با بیانی گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: انرژی بیشتر را بر روی آموزش گذاشتیم چرا که استراتژی اول ما بر آموزش در بخش بهداشت و سلامت است.

وی افزود: دو واحد درسی برای تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان درس بهداشت و سلامت درنظر گرفته و ارائه شده تا معلمان از همان ابتدا آموزش های لازم را ببینند.

معاون تربیت بدنی و سلامت خاطر نشان کرد: دو ساعت درس بهداشت و سلامت به پایه دوازدهم افزوده شد و در امتحان نهایی سال گذشته در تمامی استان ها و رشته ها بالاترین نمره امتحان نهایی برای درس بهداشت و سلامت است و نشان می دهد این درس موردنیاز و اقبال دانش آموزان قرار گرقته است.

حمیدی تصریح کرد: سه کتاب سفیران سلامت تهیه کردیم ودر حال حاضر یک میلیون و پانصد هزار سفیر سلامت داریم که برای آموزش همسالان درنظر گرفته شده اند و همین سفیران سلامت پویش در خانه بمانیم و به سفر نرویم را جریان سازی کردند.

وی خاطرنشان کرد: طرح نماد حاصل حمایت و تلاش وزیر بهداشت است و به این موضوع اعتقاد و باور دارند و این امکان را به ما می‌دهد که طرح های دیگر را با همکاری وزارت بهداشت پیش ببرییم.

حمیدی با بیان اینکه مدرسه محور کردن و دانش آموز محور کردن طرح ها را در نظر داریم، گفت: ویتامین دی، سلامت دهان و دندان و فلوراید تراپی و تمام این طرح ها را بطور کامل تا انجام نهایی پیگیری خواهیم کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به طرح کوچ اظهار کرد: ١۴درصددانش آموزان که در کلاس ششم به ما می‌رسند دارای اضافه وزن هستند وتا کنون BMIهشت میلیون دانش آموز اندازه گیری شده است تا نیمرخ ترکیبات بدنی دانش آموزان کشور را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: المپیادهای درون مدرسه ای، حیاط پویا، انجمن های ورزشی و...همه به سمت مدرسه محوی سوق داده شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی؛ اسناد تحولی باید مبنا باشند

حسن ملکی با بیان اینکه کرونا نشان داد که ساحت های زندگی چقدر بهم پیوند دارند،گفت: آموزش و پرورش رمز و راز گشودن بسیاری از قفل های زندگی است واین دو وزارتخانه باید طرح های مشترک داشته باشند تا به الگوهای مشترکی برای تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: اسناد تحولی باید مبنا باشند و درس ها بر این اسناد مبتنی باشند و در چنین موقعیتی بایدالگوهای مشترک طراحی شود و آمادگی داریم تا نشست های مشترکی با وزارت بهداشت برای دست یابی به این اهداف داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار