ضرورت افزایش تعرفه‌های رادیولوژی

تهران (پانا) - رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به ضرورت افزایش تعرفه‌های رادیولوژی در کشور گفت اکنون هر چند که کمبودی در زمینه دستگاه‌های رادیولوژی مانند سی تی اسکن احساس نمی‌شود ولی این دستگاه‌ها به مرور زمان فرسوده خواهد شد و نیاز به تعمیرات و به‌روزرسانی دارند بنابراین با اصلاح تعرفه‌ها باید شرایط به سمتی پیش رود که تعمیر و خرید دستگاه ها برای مراکز رادیولوژی مقرون به صرفه باشد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت افزایش تعرفه‌های رادیولوژی

به گزارش انجمن رادیولوژی ایران، مرتضی صانعی طاهری، رئیس انجمن رادیولوژی ایران درباره برگزاری سی و ششمین کنگره رادیولوژی ایران اظهار کرد: این کنگره به صورت مجازی از روز ۱۳ آبان آغاز شد و با حضور اساتید و دستیاران رادیولوژی و رادیولوژیست های سراسر کشور تا ۱۶ آبان ادامه داشت و همچنین تا ۳۰ آبان روزهای پنجشنبه و جمعه این کنگره برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین این کنگره به صورت آفلاین و با 100 سخنرانی ضبط شده از سخنرانان داخلی و اساتید مدعو خارجی طی دو ماه در سایت کنگره قابل دسترس است. روز جهانی اشعه در هشت نوامبر یا ۱۸ آبان است که هر ساله همزمان با روز جهانی کشف اشعه ایکس یا روز جهانی اشعه گرامیداشت یاد و خاطره پیشکسوتان این حوزه انجام می‌گرفت ولی امسال به دلیل شیوع کرونا در تلاشیم که پاسداشتی از یاد و خاطره شهدای سلامت رادیولوژی داشته باشیم.

صانعی با اشاره به خدمات شبانه روزی رادیولوژیست‌ها و کارشناسان حوزه رادیولوژی در شرایط کرونا گفت: این در حالی است که تعرفه خدمات رادیولوژی در کشور بسیار پایین است و باید وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه اقدامات لازم را جهت افزایش تعرفه‌ها انجام دهند البته ما معتقدیم که تعرفه ها باید اصلاح شود ولی هزینه بر دوش مردم نباشد به طوری که بیمه‌ها این بار را بر دوش بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها به مرور زمان نیاز به جایگزینی و به روزرسانی دارند و این در حالی است که با افزایش قیمت ارز خرید دستگاه های جدید بسیار با مشکل مواجه شده است. برای ارائه خدمات با کیفیت به مردم و بیماران لازم است که تجهیزات به روز شوند و از آنجایی که کلیه تجهیزات ما وابسته به ارز است، شرایط اقتصادی کشور بیش از سایر رشته ها ما را متاًثر می کند و عدم تناسب بین قیمت تمام شده خدمات و تعرفه مشکلات زیادی برای مراکز و موًسسات تصویربرداری ایجاد می کند. امیدواریم با حمایت وزارت محترم بهداشت و بیمه های درمانی این روند اصلاح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار