مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

راهبرد کمیته امداد حرکت به سوی فقرزدایی اجتماع محور است

زنجان (پانا) - از راهبردهای اصلی کمیته امداد استان زنجان در حوزه خدمت رسانی به خانواده های تحت حمایت، ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری در چهار سطح محله محوری، مسجد محوری، صنفی و مراکز تخصصی با هدف حرکت به سوی فقرزدایی اجتماع محور است.

کد مطلب: ۱۱۳۷۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
راهبرد کمیته امداد حرکت به سوی فقرزدایی اجتماع محور است

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با فرماندار شهرستان ایجرود با بیان اینکه مشارکت مردم نقش مهمی در اثر بخشی خدمات کمیته امداد دارد، به همراهی و مشارکت مناسب مدیران ارشد استانی و شهرستانی در برنامه های اجرایی این نهاد اشاره کرد و گفت: حضور و مشارکت مسئولان و مدیران در برنامه های اجرایی این نهاد موجب الگوسازی برای سایر اقشار و جاری شدن گفتمان خدمت و کمک مومنانه به نیازمندان و ترویج سنت های حسنه انفاق، احسان و نیکوکاری در جامعه می شود.
وی با بیان اینکه از راهبرد های اصلی این نهاد حرکت به سوی فقرزدایی اجتماع محور است، افزود: ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری در چهار سطح محله محوری، مسجد محوری، صنفی و مراکز تخصصی در قالب آموزشی و تحصیلی، مسکن، کارآفرینی، مشاوره ای و مددکاری اسلامی از راهکارهای مهم کمیته امداد استان زنجان با هدف ارتقاء نقش مردم در فرآیند فقرزدایی و تحقق شعار«از مردم برای مردم» است.
صفری با اشاره به اینکه با همین نگاه 116 مرکز نیکوکاری با مدیریت مردمی و داوطلبانه در سطح استان زنجان ایجاد شده و در حوزه خدمت رسانی به نیازمندان فعالیت دارند، ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود خیران زنجانی از طریق مراکز نیکوکاری بیش از 30 میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تاکنون به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان و اقشار نیازمند در بخش های مختلف مساعدت کرده اند.
وی در ادامه به اقدامات اثربخش کمیته امداد استان زنجان در حوزه مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا نیز اشاره کرد و افزود: در روزهای جولان مهار گسیخته بیماری کرونا اقدامات اثربخشی در حوزه مقابله با این ویروس منحوس از طریق کمیته امداد استان زنجان با نگاه پیشگیرانه برای جامعه هدف این نهاد از جمله ارسال یک میلیون و 200 هزار پالس پیامک آگاه سازی، مراقبتی و هشدار به مددجویان تحت حمایت انجام شده است.
صفری با اشاره به اینکه طراحی و راه اندازی سامانه های مختلف پذیرش الکترونیکی درخواست های مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند به منظور کاهش مراجعات به دفاتر این نهاد از اقدامات دیگر کمیته امداد استان زنجان در این بخش بوده است، تصریح کرد: پیگیری تلفنی وضعیت بیماران صعب العلاج و سالمندان تحت حمایت با هدف ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه پیشگیری از کرونا و احصاء نیازهای این خانواده ها برای ارائه خدمت مورد نیاز آنها از سایر اقدامات این نهاد در این بخش بوده و تلاش می کنیم نقش خود را در حوزه پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس به خوبی ایفا کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه چالش های اقتصادی و محدودیت های ناشی از ویروس کرونا می تواند موجب افزایش مراجعات به این نهاد شود، اضافه کرد: با وجود تنگناهای اقتصادی موجود با بهره گیری از مشارکتهای مردمی فرصت های خوبی برای خدمت رسانی به نیازمندان فراهم شده و در کمترین زمان پاسخگویی لازم به مراجعین و متقاضیان دریافت خدمت از این نهاد ارائه می شود.
باب ا... فتحی، فرماندار شهرستان ایجرود نیز در این دیدار با قدردانی از کارکردهای موثر کمیته امداد استان زنجان در حوزه خدمت رسانی به اقشار نیازمند، گفت: پیگیری ها، تلاش ها و رویکردهای مدیریتی کمیته امداد استان زنجان موجب افزایش اعتماد مردمی به این نهاد و ارتقاء خودباوری و عزت نفس نیازمندان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار