ضرورت برخورد با تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده راه‌ها

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره ضرورت جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌راه‌ها به شهرداری تهران تذکر داد. 

کد مطلب: ۱۱۳۷۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت برخورد با تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده راه‌ها

زهرا صدر اعظم نوری در جریان دویست چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران درباره وضعیت موتورسیکلت‌های پایتخت و تصرف معابر به صورت غیر مجز به معاونت حمل و نقل و ترافیک تذکر داد.

وی در تذکر خود گفت: یکی از معضلاتی که در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر تهران باعث زیر پا گذاشتن حقوق شهروندان شده است، توقف و تردد موتورسیکلت سواران در پیاده‌روها و محل‌های غیرمجاز است که هر ساله باعث بروز حوادث ناگوار و افزایش آلودگی در مسیر تردد شهروندان می‌شود.

نوری اضافه کرد: رسیدگی به این موضوع در راستای رعایت حریم و حقوق شهروندان و عابرین پیاده است. از ابتدای دوره پنجم شورای شهر در غالب طرح‌ها و حین بررسی‌ برنامه پنج ساله سوم شهرداری یکی از چالش‌ها این مساله بوده و با توجه به تاکید فراوان بر ارتقا ایمنی شهر، متاسفانه به رغم وجود قوانین شفاف و مشخص در بسیاری از مراکز پر خطر و پرتردد و مرکزی شهر تهران شاهد تصرف پیاده راه‌ها و پارک موتورسیکلت‌ها در مسیر عابران و حتی مصدوم شدن شهروندان هستیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه افزایش این پدیده موجب نارضایتی شهروندان شده است، تاکید کرد: کم‌توجهی به آن باعث شده است که اخیرا بخشی از پیاده‌روهای بزرگ و بخشی از حاشیه خیابان‌ها که به مسیر دوچرخه اختصاص یافته، جولانگاه موتورسوارها شود و به این نگرانی بیفزاید.

نوری ادامه داد: بر اساس قانون، رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ طبق ماده 20 ـ کلیه قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در مورد موتورسیکلت‌ها نیز جاری است. حرکت در پیاده‌روها، ایجاد عمدی صدای حمل بار، حرکت نمایشی و پارک آنها از جمله مصادیق تخلف است و مامورین راهنمایی و انتظامی موظف به برخورد قانونی هستند.

وی اضافه کرد: از این رو از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ می‌خواهم تمهیدات لازم را طبق قانون اتخاذ کند و به معاونت حمل و نقل شهرداری تهران نیز تذکر می‌دهم اقدامات لازم به منظور ایجاد موانع فیزیکی و آزادسازی معابر از راکبان موتورسوار را ایجاد و برخورد با واحدهای صنفی که باعث تشدید این مزاحمت می‌‌شوند در برنامه خود قرار داده و گزارشی از اقدامات آن معاونت را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار