پرداخت حدود 47 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اعلام کرد ۴۶ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال تسهیلات به صنف‌های آسیب‌دیده ناشی از کرونا در این استان تا پایان مهر سالجاری پرداخت شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۷۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت حدود 47 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، داود شهرکی گفت: شیوع ویروس کرونا در جهان باعث تعطیلی صنوف و مشاغل زیادی شده و در سیستان وبلوچستان همانند سایر کشور، برخی رسته‌های صنفی متضرر شدند.
وی افزود: مرکز امور اصناف و بازرگانان با اعلام لیست رسته‌های صنفی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی آسیب دیده از ویروس کرونا از مشاغل مذکور درخواست کردند تا برای نام‌نویسی به سامانه وزارت کار،رفاه و امور اجتماعی مراجعه کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا پایان مهرماه سالجاری به ۴۵۰ واحد صنفی متقاضی تسهیلات کرونا پرداخت شده که تسهیلات پرداختی در زاهدان به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال، زابل ۲۰ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال، خاش ۵۴۰ میلیون ریال، ایرانشهر ۱۲۰ میلیون ریال، زهک ۳۴۰ میلیون ریال، هیرمند یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال، مهرستان ۶۰ میلیون ریال و شهرستان هامون ۱۲۰ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: در مدت هفت ماهه سالجاری سه هزار و ۲۰۷ پروانه کسب با ایجاد اشتغال هشت هزار و ۱۸ نفر صادر شده است.
شهرکی ادامه داد: افزون‌بر ۴۶ هزار و ۴۸۹ واحد صنفی در رسته‌های تولیدی، خدمات فنی - توزیعی، خدماتی در قالب ۱۶۲ اتحادیه صنفی در سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت بوده و آمار اشتغال ایجادشده در بخش اصناف ۱۱۶ هزار و ۲۲۲ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار