130 دانش آموز سیستان و بلوچستان رتبه زیر هزار کنکور را کسب کردند

سیستان و بلوچستان رتبه نخست رشد قبولی دانش آموزان دوازدهمی در کشور را کسب کرد

زاهدان (پانا) - سیستان و بلوچستان با قبولی 83.53 درصدی دانش آموزان پایه دوازدهم در امتحانات نهایی رتبه نخست رشد درصد قبولی دانش آموزان در کشور را به خود اختصاص داد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
130 دانش آموز سیستان و بلوچستان رتبه زیر هزار کنکور را کسب کردند

آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان امسال شاهد موفقیت بی سابقه دانش آموزان سیستان و بلوچستانی در کنکور سراسری بود. کنکوری که با شرایطی متفاوت تر از همیشه و زیر سایه سنگین کرونا برگزار شد و حواشی فراوانی برای خانواده ها و دانش آموزان در پی داشت.

کنکور سراسری 99، با قبولی محمد مهدی حیدری نسب رتبه 9 کنکور رشته ریاضی، پویا پودینه مقدم رتبه 7 کنکور زبان های خارجی و یگانه رجبی رتبه 9 کنکور هنر عرفان شاقوزایی رتبه 3 کشوری سهمیه شاهد در کنکور سراسری رشته تجربی نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و برگ جدیدی در دفتر افتخارات مردم این استان محروم است.

پس از کسب موفقیت های چشمگیر و کم نظیر دانش آموزان سیستانی و بلوچستانی در رشته های نظری کسب 4 رتبه تک رقمی در کنکور دانشکده های فنی و حرفه ای از جمله افتخارات دانش آموزان استان در رشته های مهارتی بود.

معصومه سرگلزایی از زابل و مینا کرد از میرجاوه رتبه اول رشته طراحی دوخت در کنکور دانشکده های فنی و حرفه ای در را به خود اختصاص داد. علی بخشش از چابهار نیز رتبه اول کشوری رشته مکانیک موتورهای دریایی در آزمون دانشکده های فنی را کسب کرد. الهه سیاهانی از سراوان نیز رتبه یک تربیت کودک در در آزمون دانشکده های فنی را بدست آورد.

کسب سه رتبه 2 رقمی و حدود 130 رتبه زیر هزار نیز نشان دهنده افزایش درصد قبولی دانش آموزان در این استان محروم و مرزی است. موفقیتی که فقط به کنکور سراسری محدود نمی شود بلکه در ارتقای درصد قبولی دانش آموزان استان در امتحانات نهایی نیز شاهد آن هستیم.

130 دانش آموز استان در کنکور رتبه زیر هزار کسب کردند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت و گو با پانا اظهار کرد: دانش آموزان استان امسال موفق به کسب 8 رتبه تک رقمی در کنکور سراسری شدند که 4 رتبه در کنکور رشته های نظری و 4 رتبه در کنکور دانشکده های فنی و حرفه ای حاصل شد.

احمد بختیاری با بیان اینکه در کسب رتبه های تک رقمی نسبت به سال گذشته با 100 درصد افزایش روبرو بودیم، افزود: دانش آموزان سیستان و بلوچستانی همچنین موفق به کسب 3 رتبه 2 رقمی در کنکور سراسری 99 شدند.

وی ادامه داد: در این آزمون حدود 130 دانش آموز استان رتبه سه رقمی و حدود هزار و 200 دانش آموز نیز رتبه زیر 10 هزار کسب کردند که نسبت به سال های گذشته شاهد افزایش کمی و کیفی درصد قبولی ها هستیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از افزایش درصد قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم استان در امتحانات نهایی خبر داد و گفت: سال گذشته درصد قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم در استان 76.72 درصد بود که این رقم امسال به 83.53 درصد افزایش یافت و به این ترتیب سیستان و بلوچستان رتبه نخست ارتقای درصد قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم در کشور را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار