استاندار گیلان:

هیچ دانش آموز گیلانی نباید به‌ دلیل نبود زیرساخت‌های ارتباطی از آموزش محروم شود

رشت (پانا) - استاندار گیلان تاکید کرد حضور نیافتن دانش آموزان در کلاس‌های حضوری مدارس نباید خللی در روند تحقق اهداف آموزشی و پرورشی وارد کند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
هیچ دانش آموز گیلانی نباید به‌ دلیل نبود زیرساخت‌های ارتباطی از آموزش محروم شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، ارسلان زارع در نشست شورای آموزش و پرورش در رشت با اشاره به شرایط شیوع کرونا در کشور و اتخاذ تدابیر لازم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر کاهش هر چه بیشتر تجمعات در محیط‌های اجتماعی، بویژه مدارس تصریح کرد: آموزش مجازی و ایجاد زمینه‌های بهره گیری از کلاس‌های غیرحضوری از جمله راهکار‌هایی است که ریسک شیوع بیماری در جامعه‌ دانش آموزی استان را کاهش می‌دهد، اما این تدبیر نباید زمینه‌ بهره گیری از فرصت‌های پرورشی و اجرای برنامه‌های فرهنگی - تربیتی را در مجموعه‌ نظام آموزشی استان سلب کند.

وی از سند تحول بنیادین به‌عنوان سند راه نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: مطابق این سند آموزش‌وپرورش در کنار آموزش علم و دانش و تربیت و نیز تزکیه دانش آموزان، به تأمین سلامت جسمی و روحی آنان نیز ملزم شده و بر این مبنا باید علاوه بر دقت نظر در مورد آموزش و تربیت دانش آموزان، به سلامت آن‌ها نیز توجهی کافی صورت گیرد.

استاندار با اشاره به اینکه زیرساخت‌های حوزه فناوری باید بیش از پیش برای ارائه محتوای آموزشی به دانش آموزان گسترده شود، تصریح کرد: استفاده همه دانش آموزان در مناطق مختلف استان از آموزش در بستر فضای مجازی، موضوعی است که بر آن تاکید دارم و باید ارتباطات اینترنتی برای آنکه هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند، برقرار باشد.

زارع خاطرنشان کرد: اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان برای اصلاح ساختار و رفع مشکلات موجود همکاری لازم را داشته باشد و درصورت لزوم برای تامین اعتبار، از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان استفاده شود.

وی افزود: بیماری کرونا تهدیدی برای سلامت جامعه است و مسئولیت اجتماعی برای همه ایجاد کرده که با پذیرش مسئولیت به مدیران و معلمان کمک کنیم زیرا از ابتدا زیرساخت استفاده حداکثری از آموزش مجازی را نداشتیم و در این راه استفاده از ظرفیت خیران نیز مهم است.

نماینده عالی دولت در پایان با اشاره به مطلوب بودن اجرای طرح آجر به آجر در مدارس و مشارکت اولیاء در این طرح گفت: با توجه به پایین بودن سرانه‌ فضای آموزشی مدارس گیلان در مقایسه با میانگین کشوری، جبران این نقیصه با ورود خیران مدرسه ساز تسریع خواهد شد.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف آموزش ‌و پرورش در راستای تولید محتوا برای آموزش مجازی در بستر شبکه شاد و صداوسیما فعالیت شایان توجهی دارد، اظهار کرد: برای کنترل وزن و قد دانش آموزان برای جلوگیری از چاقی دانش آموزان در راستای حفظ سلامت آنان به‌طور دقیق وزن و قد دانش آموزان در سطح مدارس مورد ارزیابی قرار گرفت.

محمد رحمتی افزود: خلا‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا هیچگاه برنامه ریزان این حوزه را از تلاش مجدانه برای تحقق اهداف پیش بینی شده در سند تحول بنیادین غافل نخواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه تعطیلی مدارس، پرورش را تعطیل نکرده‌ایم، افزود: برای رسیدن به شرایط مطلوب فعالیت پرورشی نیازمند همکاری همه‌ دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار