فقط 5 دقیقه فرصت دارید!

تهران (پانا) - به‌گفته یک متخصص بیماریهای عفونی افزایش احتمال ابتلا به کرونا در صورت حضور در یک مکان شلوغ و مسقف، به افراد توصیه می شود بیش از پنج دقیقه در جاهای شلوغ و مسقف نمانند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
فقط 5 دقیقه فرصت دارید!

به‌گزارش ایسنا، فیض الله منصوری با اشاره به افزایش احتمال انتقال کرونا در برخورد با بیماران کرونایی گفت: در همین راستا افراد باید در سطح جامعه همه را پیش فرض بیمار کرونایی در نظر گرفته و حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه احتمال انتقال کرونا در فضای بسته و عمومی افزایش می‌یابد، گفت: در همین راستا توصیه می‌شود افراد اگر برای خرید به مغازه‌ای رفته و یا کارهای بانکی دارند و یا به هردلیل مجبور به حضور در یک فضای عمومی مسقف هستند، حتما مدت زمان حضور خود را به حداقل برسانند.

منصوری هشدار داد: افراد باید نهایتا پنج دقیقه در یک مکان عمومی مسقف بمانند و بعد از این مدت آن مکان را ترک کنند.

وی توصیه کرد: اگر افراد برای خرید مجبورند وارد فضاهای عمومی مسقف شوند، بهتر است در صورت شلوغی مغازه بیرون منتظر بمانند و زمانی که خلوت شد مراجعه کرده و نهایتا پنج دقیقه در آن محیط بمانند.

این متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: برای انجام کارهای بانکی هم افراد بهتر است تا زمانی که نوبت آنها می‌شود در فضای بیرون بانک و هوای باز منتظر مانده و هنگامی که نوبتشان رسید، داخل بانک شوند.

وی افزود: این اقدامات باید در کنار هم باشد، یعنی افراد باید تحت هر شرایطی زمانی که از منزل خارج می‌شوند و در محیط‌های عمومی قرار می‌گیرند، ماسک زده و حتما فاصله فیزیکی را رعایت کنند و تلاش کنند بیش از پنج دقیقه در یک مکان عمومی مسقف نمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار