پاسخ سازمان پژوهش درباره اضافه شدن یک کلمه به متن ادبی «کتاب فارسی پایه هفتم»

تهران (پانا) - سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با صدور اطلاعیه‌ای موضوع اضافه شدن یک کلمه به اثر چاپ شده یک نویسنده در کتاب درسی فارسی پایه هفتم را تشریح و تاکید کرد ضمن تذکر و برخورد جدی با ناظر این امر، این متن سال آینده اصلاح می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۷۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ سازمان پژوهش درباره اضافه شدن یک کلمه به متن ادبی «کتاب فارسی پایه هفتم»

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، اطلاعیه این سازمان در سه بند تهیه و سعی شده همه جوانب این موضوع را تشریح کند.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

«به نام خدا

اطلاعیه

در پاسخ به درج مطلبی در برخی رسانه‌ها در خصوص تغییرمتن کتاب درسی؛ این سازمان به اطلاع عموم و بویژه رسانه‌ها می‌رساند:

1-کتاب‌های درسی همواره توسط شورای تألیف با توجه به نیازهای اجتماعی، علمی، روانشناسی و گزارش نقدها و پیشنهادهای رسیده از طرف معلمان، دانش آموزان، والدین و مراکز علمی و اجتماعی و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت لزوم، تغییرات در آن‌ها اعمال می‌شود.

2- الحاق کلمه یا جمله‌ای به متن یک نویسنده و در داخل کروشه یا قلاب {} قرار دادن آن در تألیف مرسوم و کاری علمی برای فهم بهتر مطلب محسوب می‌شود و این کار به ویژه در بازنویسی نسخ کهن ادبیات و تاریخ هم فراوان دیده می‌شود.

3- در خصوص کتاب فارسی پایه هفتم؛ با تصمیم شورای تألیف وقت با توجه به ایثار و فداکاری رزمندگان میهن اسلامی در 8سال دفاع مقدس و عشق و ایمان آنان به اسلام و ایران عزیز، دوکلمه«بخاطر اسلام» به متن داستان "قلب کوچکم را به چه کسی هدیه بدهم" اضافه شده است، اما متاسفانه در داخل کروشه یا قلاب {}قرار نگرفته است که این سازمان ضمن تذکر شدید به ناظر مربوطه این موضوع را، برای سال تحصیلی آتی و در قالب زیر نویس و کروشه یا قلاب {} اصلاح خواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار