وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد بحرانی است

یاسوج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون بحرانی است هر لحظه ممکن است با طغیان این ویروس که مرداد و شهریور با آن مواجه بودیم باز هم مواجه شویم.

کد مطلب: ۱۱۳۶۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت کرونا در  استان کهگیلویه و بویراحمد بحرانی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ پرویز یزدان پناه شمار قربانیان کووید19 استان را 232 نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 2 هم استانی بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داده اند.

یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 416 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 156 بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٤ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

او ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 11 هزار و 988 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان پناه گفت: امروز 404 نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد(٦٢ درصد) و گچساران (١٨ درصد ) و بقیه موارد ر سایر شهرستانهای استان می باشند .

او تصریح کرد: وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون بحرانی است اما هر لحظه ممکن است با طغیان این ویروس که مرداد و شهریور با آن مواجه بودیم باز هم مواجه شویم.

یزدان پناه خاطر نشان کرد: کووید ۱۹ یک بیماری ویروسی است که هر چه جلوتر می‌رویم، علائم جدیدی از آن شناسایی می‌شود و اگر مداخله‌ جدی صورت نگیرد، مشکلات عدیده ای را پدید خواهد آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تا زمانی که واکسن قطعی و اثربخشی برای بیماری تولید نشود، راههای موجود شامل رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌ های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در تجمعات و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار