سرپرست اداره ورزش و جوانان بهارستان:

کمبود سرانه‌های ورزشی از دغدغه‌های اصلی حوزه ورزش است

بهارستان(پانا)- اداره ورزش شهرستان بهارستان به تنهایی قادر به حمایت از ورزشکاران منطقه نخواهد بود و حمایت سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کمبود سرانه‌های ورزشی از دغدغه‌های اصلی حوزه ورزش است

علیرضا صیفوری سرپرست اداره ورزش‌وجوانان شهرستان بهارستان گفت: تمامی فضاهای ورزشی که در اختیار اداره ورزش شهرستان بهارستان قرار دارد از سوی شهرداری به این اداره واگذار شده و بنابر قانون اداره ورزش موظف است که این فضاهای ورزشی را از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار کند و طی جلسه‌ای که با اعضای شورا شهرگلستان برگزار شد ضمن ارائه توضیحات و آگاهی بخشی در خصوص قانونی بودن واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی مورد قبول اعضا شورا شهر قرار گرفت.

او ادامه داد: عمده دلیل مخالفت اعضای شورای شهر گلستان در خصوص واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی عدم تامین هزینه‌ها از سوی هیات ورزشی است موجب محروم سازی از حداقل امکانات منطقه خواهد شد اما قیمت‌گذاری‌ها از سوی اداره کل استان با توجه به وضعیت منطقه به اداره ورزش بهارستان ابلاغ می‌شود تا در مبحث تامین هزینه‌ها با مشکل مواجه نشوند.

صیفوری در خصوص حمایت از ورزشکاران منطقه توضیح داد: در حالی که متولی اصلی ورزشکاران اداره ورزش است اما حمایت از قهرمانان و ورزشکاران به تنها از عهده این اداره خارج است و حمایت تمامی ادارات را می‌طلبد اما اداره ورزش می تواند با همکاری مجموعه شهرداری با تصویب مصوبه ای در خصوص حمایت از ورزشکاران انگیزه راه قهرمان پروری در این منطقه را همچنان باز نگه دارد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان بهارستان گفت: در طول یک ماه اخیر با همکاری شبکه بهداشت و درمان بهارستان و طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا حدود 80 واحد ورزشی پلمپ شد اما در خصوص متخلفین که اقدام به فک پلمپ می‌کنند طی هماهنگی با فرمانداری اکیپی در سطح شهرستان فعالیت خود را از امروز آغاز می‌کند تا در صورت مشاهده تخلف با آنان برخورد کنند.

او تشریح کرد: با توجه به سال مالی در هرسال،چهل درصد از بودجه اداره ورزش بهارستان به ورزش بانوان اختصاص می‌یابد و بانوان همچون آقایان در عرصههای مختلف ورزشی موفقیت‌های بساری کسب کرده اند و اداره ورزش بهارستان موظف است تا در حد امکان از بانوان حمایت کند.

او در پایان گفت: یکی از دغدغه ی اصلی اداره ورزش بهارستان کمبود سرانه ی ورزشی می باشد چرا که ورزش نقش بسیار قابل توجهی در تغییر بافت فرهنگی منطقه دارد بنابر این استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها و سازمان ها امری ضروری است.

گزارش:محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار