امضای تفاهم‌نامه همکاری «کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان تئاتر ایران» با «سپندار جاودان خرد»

تهران (پانا) - تفاهم‏نامه همکاری‌های مشترک «کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان تئاتر ایران» و «موسسه فرهنگی هنری سپندار جاودان خرد» با حضور چهره‌های نام‌آشنای دانشگاهی، به امضای رئیس کانون و مدیر عامل موسسه رسید.

کد مطلب: ۱۱۳۶۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه همکاری «کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان تئاتر ایران» با «سپندار جاودان خرد»

امضای تفاهم‌نامه همکاری «کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان تئاتر ایران» با «موسسه فرهنگی هنری سپندار جاودان خرد»

تفاهم‏نامه همکاری‌های مشترک «کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان تئاتر ایران» و «موسسه فرهنگی هنری سپندار جاودان خرد» با حضور چهره‌های نام‌آشنای دانشگاهی، به امضای رئیس کانون و مدیر عامل موسسه رسید.

در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیات‌مدیره و بازرس کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران در ساختمان مرکزی هلدینگ سپندار برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، فرهنگی و هنری، بین کانون نمایشنامه‏نویسان و مترجمان تئاتر ایران و موسسه فرهنگی هنری سپندار جاودان خرد، منعقد شد و به امضای دکتر محمد عارف رئیس کانون و دکتر محمد نجاری مدیرعامل موسسه رسید.
در ابتدای این دیدار دکتر محمد نجاری، مدیرعامل موسسه، با بیان اینکه محل اصلی هلدینگ سپندار، منزل زنده یاد تقی ظهوری، بازیگر برجسته تئاتر و سینمای ایران بوده است، یاد او را گرامی داشت و گفت: در یک سال گذشته این مکان به طور کامل بازسازی و مرمت شد و اکنون به عنوان یک میراث فرهنگی، آماده بازدید و فعالیت هنرمندان و هنردوستان است، به معرفی هلدینگ سپندار و موسسه‏ های زیرمجموعه آن پرداخت و ابراز امیدواری کرد که در سایه همکاری‏های متقابل بتوان به رونق هنر نمایش به‏ ویژه ادبیات نمایشی، افزوده شود، تصریح کرد: موسسه آمادگی دارد نخستین مدرسه ادبیات نمایشی کشور را با همکاری کانون نمایشنامه نویسان تأسیس کند.
دکتر محمد عارف، رئیس کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان تئاتر ایران نیز به بیان این نکته پرداخت که همراهی این دو نهاد فرهنگی هنری می‏تواند گام مؤثری در ارتقای سطح ادبیات نمایشی ایران، در سه حوزه آموزش، پژوهش و نشر بردارد.
سپس طرفین تفاهم نامه را امضا و مفاد آن را برای حضار قرائت کردند.
در این تفاهم نامه به موضوعاتی از قبیل «اجرای پروژه‏های فرهنگی و هنری و تحقیقاتی مشترک تا مرحله اجرا»، «ارائه سمینارها، دوره‏های تخصصی و کارگاه‏های آموزشی کوتاه‏مدت و بلندمدت»، «انجام داوری، نظارت و بررسی نتایج تحقیقاتی و فرهنگی»، «تبادل اطلاعات فرهنگی، هنری»، «استفاده متقابل از کتابخانه‏ها و فیلم‏ها و دیگر تولیدات هنری» و «انجام بازدیدهای متقابل علمی، برای دانشجویان، هنرجویان و اهالی فرهنگ و هنر» اشاره شده است.
پس از عقد تفاهم‏نامه، اعضای کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان تئاتر ایران به اتفاق مدیران و معاونان موسسه، از امکانات و ظرفیت‏های هلدینگ سپندار، از جمله نشر آواهیا، کافه کتاب آواهیا، تماشاخانه ظفر، استودیو ارسام، فضای آموزشی،کتابخانه و... بازدید کردند.
در این نشست صمیمی آقایان دکتر بهروز محمودی بختیاری (پژوهشگر، مترجم و عضو هیات علمی دانشگاه تهران) شهرام زرگر (مترجم و عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران)، اصغر نوری (کارگردان تئاتر و مترجم) ، حسین‌ جمالی (نویسنده، کارگردان و پژوهشگر)، و مجید جان‌نثاری (معاون اجرایی موسسه سپندار) نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار